صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
4 اسموتی تقویتی برای روزهای سرد و آلوده سال

در ادامه این مطلب، 4 اسموتی را معرفی کرده ایم که عادت به خوردن آنها به بهبود وضعیت تغذیه بدن کمک می کند. این نوشیدنی ها عبارتند از:

 

1. اسموتی هویج و زنجبیل

هویج سرشار از ویتامین­های A ، B و C است و بتاکاروتن فراوان هویج به طراوت و شادابی پوست کمک می­کند. زنجبیل نیز خواص ضدالتهابی دارد که به­راحتی در دسترس است. برای تهیه این اسموتی از آب پرتقال یا آب هلو نیز می­توان استفاده کرد.

 

2. اسموتی موز و آب پرتقال

مصرف منظم موز می­تواند خطر پیشرفت سرطان­های کلیه و کولون را کاهش می­دهد. موز معمولا برای بهبود اسهال کاربرد دارد زیرا عملکرد روده­ها را کاهش می­دهد و سوزش معده را بهبود می­بخشد. همچنین، منبع غنی از پتاسیم، آهن و ویتامینB6 است که برای ورزشکاران عالی بوده و مانع از خستگی می­شود. 

 

3. اسموتی موز و کیوی

براساس مطالعات، کیوی از اکسیداسیون خون جلوگیری می­کند که در نتیجه تاثیر محافظت در برابر برخی سرطان­ها دارد. همچنین کالری آن پایین است و برای دوره­های رژیم لاغری ایده­آل خواهد بود. ویتامینC فراوان کیوی نیز سیستم ایمنی و انرژی برای مواجه با سرما را تقویت می­کند. 

 

4. اسموتی نعناع

نعناع سردرد را کاهش می­دهد و بیماری­های گوارشی را بهبود می­بخشد. برای بهره­مندی از این خواص، شیر و ماست وانیلی را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید و با چند برگ نعناع در مخلوط کن بریزید. افزودن کمی پودر دارچین نیز طعم دلچسبی به این نوشیدنی می­دهد.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:Selection.ca

بهترین منابع کلسیم برای افرادی که لبنیات نمی‌خورند 

آیا میوه‌های رسیده‌تر، ارزش تغذیه‌ای بیشتری دارند؟​​​
برای مقابله با کبد چرب چه بخوریم؟​​​