صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
6 دمنوش‌ لاغری در پاییز کرونایی

در ادامه این مطلب به معرفی 6 دمنوش پرداخته ایم که عادت به مصرف آنها می تواند به کاهش وزن البته در کنار رژیم غذایی اصولی و داشتن فعالیت بدنی کمک کند. این دم نوش ها عبارتند از:

 

1. دمنوش زیره

زیره فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد که تقویت سیستم ایمنی بدن، تسکین دردهای قاعدگی، مقابله با بی‌خوابی، بهبود سرماخوردگی و تقویت توانایی سیستم تنفسی از آن جمله‌اند. البته زیره روند هضم غذاها را نیز تسهیل می‌کند و مانع از ایجاد نفخ می‌شود. در کل، مصرف منظم دمنوش زیره به داشتن شکم صاف کمک می‌کند.

 

2. دمنوش نعناع

نعناع در بهبود گوارش موثر است و باعث تحریک عملکرد روده‌‌ها می‌شود. تسهیل هضم تاثیر بسیار خوبی در پیشگیری از یبوست دارد که می‌تواند یکی از عوامل تورم شکم باشد. البته دمنوش نعناع علاوه بر بهبود سیستم گوارش، عملکرد کبد را نیز تحریک می‌کند.

 

3. دمنوش وِروِن

ورون گیاهی است که به‌خاطر خواص دیورتیک و آنتی‌اکسیدانی شناخته می‌شود و در بهبود سلولیت نقش دارد. البته این گیاه تاثیر آرامش‌بخشی دارد و به‌خصوص در بهبود استرس طی شرایط محرومیت‌های غذایی و رژیم‌های لاغری کمک می‌کند. 

 

4. دمنوش گزنه

ترکیبات فعال فراوان گزنه باعث شده تا این گیاه انتخاب خوبی برای کاهش وزن باشد. گزنه سرشار از ویتامین‌ها و املاح مختلف است و به‌دلیل تقویت ایمنی بدن در فصل پاییز و زمستان توصیه می‌شود. دمنوش گزنه تاثیر عالی در دفع مواد زائد و احتباس آب دارد که برای بهره‌مندی از این خواص می‌توان روزانه آنرا میل کرد.

 

5. دمنوش رازیانه

رازیانه گیاهی دیورتیک است که تاثیر مثبتی بر عملکرد روده‌ها دارد. مصرف دمنوش رازیانه پس از هر وعده غذا علاوه بر بهبود هضم از بروز نفخ و تورم شکم نیز جلوگیری می‌کند. 

 

6. دمنوش گل ختمی

ختمی گل معطری است که دمنوش آن رنگ بسیار زیبایی دارد. مصرف آن احساس سیری را افزایش می‌دهد و مانع از ریزه‌خوری می‌شود. بهتر است دمنوش گل ختمی بدون شکر میل شود اما برای افرادی که طعم شیرین را می‌پسندند، استویا جایگزین خوبی است.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:PassportSanté.fr

 از فلفل دلمه‌ای برای چربی‌سوزی کمک بگیرید!

آیا میوه‌های رسیده‌تر، ارزش تغذیه‌ای بیشتری دارند؟​​​
برای مقابله با کبد چرب چه بخوریم؟​​​