صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
6 خوراکی موثر برای گوارش بهتر در روزهای قرنطینه

در ادامه این مطلب به 6 ماده غذایی اشاره کرده ایم که عادت به خوردن آنها می تواند برای عملکرد سیستم گوارش بدن مفید باشند.

 

1. هویج

هویج سرشار از پکتین است که عملکرد روده‌ها را تنظیم می‌کند و در صورت ابتلا به اسهال یا یبوست با تغییر در جذب آب، باعث بهبود مشکلات احتمالی می‌شود. هویج خام همچنین حاوی آنزیم‌هایی است که نقش محافظتی از سیستم گوارش بدن دارد.

  

2. کرفس

کرفس نیز به‌خاطر فیبر فراوان باعث تحریک عملکرد روده‌ها می شود. ساقه‌های کرفس را می‌توان به‌شکل خام یا پخته در انواع غذاها و برگ‌ها را همراه سالاد استفاده کرد.

 

3. سیب

به افرادی که هضم کند یا مشکل داری دارند، توصیه می‌شود حتما روزانه سیب بخورند زیرا با افزایش ترشح بزاق و شیره‌های گوارشی به بهبود هضم کمک می‌کند. البته بهتر است سیب همراه پوست میل شود.

 

4. کینوا

مقدار فیبرهای کینوآ مانند برنج قهوه‌ای است که در هضم تاثیر خوبی دارد. فیبرهای موجود در غلات سبوس‌دار عملکرد روده‌ها را نیز تسهیل می‌کند. 

 

5. ماست

ماست سرشار از پروبیوتیک‌ها ( بیفیدوباکتر و لاکتیک باکتر) است که مصرف آنها فلور روده‌ای را تقویت می‌کند. البته برای حفظ این باکتری‌ها ماست نباید حرارت ببیند زیرا دیگر تاثیری نخواهد داشت.

 

6. آناناس

آناناس هضم را تسهیل می‌کند زیرا حاوی ترکیبی به‌نام بروملائین است که هضم پروتئین‌ها را تسهیل می‌کند و در نتیجه فشار کمتری به کبد وارد می‌شود. آناناس حاوی آنزیم‌های دیگری است که ترشح شیره‌های گوارشی را افزایش می‌دهد که البته باید میوه خام میل شود.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:Top Santé.fr

برای تقویت سیستم ایمنی تان، گل کلم بخورید! 

برای مقابله با کبد چرب چه بخوریم؟​​​
بروکلی؛ سبزی با خواص بی‌نظیر​​​