صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
4 فایده دمنوش بابونه

دمنوش این گیاه در روزهای پاییز کرونایی انتخاب خوبی برای احساس آرامش و مقابله با اضطراب است. در ادامه با مهم ترین فوایدی که عادت به خوردن آن می تواند برای بدن داشته باشد، آشنا خواهید شد.

 

1. تسکین بیماری‌های گوارشی

بابونه تاثیر خوبی در بهبود بیماری‌های گوارشی مانند التهاب معده، زخم‌های گوارشی، اسهال و نفخ است که توصیه می‌شود پس از هر وعده غذا یک فنجان دمنوش آن میل شود. بابونه با باکتری‌های بیماری‌زای سیستم گوارشی مقابله می‌کند اما آسیبی به فلور روده‌ای نمی‌رساند. همچنین حاوی فلاونوئیدهایی است که عملکرد ضدالتهاب و ضداسپاسم دارند. 

 

2. بهبود سیکل قاعدگی

دردهای قاعدگی بسیار شایع و به‌حالت فشارهای عضلانی در قسمت پایین شکم ظاهر می‌شود. نوشیدن چند فنجان دمنوش بابونه در روز در تسکین این دردها موثر است. البته ماساژ شکم با اسانس این گیاه نیز تاثیر مثبت خواهد داشت. البته استفاده موضعی اسانس بابونه برای بسیاری دیگر از دردها مانند روماتیسم، آرتروز و کشیدگی‌های عضلانی نیز مفید است. 

 

3. مقابله با اضطراب

بابونه باعث ایجاد آرامش و مقابله با استرس و اضطراب می‌شود. ماساژ کف پاها یا ستون فقرات با اسانس بابونه به خواب مطلوب کمک می‌کند. در شرایط بحران‌های عصبی، افسردگی، مشغله زیاد و هیجانات شدید نیز بوییدن اسانس بابونه مفید است. البته پیش از استفاده اسانس بابونه باید با پزشک یا داروساز مشورت کرد و در دوران بارداری و شیردهی محتاط بود.

 

4. بهبود درد گلو

به‌نظر می‌رسد بابونه به‌خاطر خواص ضدالتهاب می‌تواند تاثیر خوبی در تسکین درد گلو داشته باشد به این دلیل، دمنوش یا استنشاق بخور آن توصیه می‌شود. البته غرغره‌کردن نیز در کاهش التهاب مخاط گلو تاثیر دارد. البته خواص آنتی باکتریال بابونه باعث می‌شود تا باکتری‌های بیماری‌زای عامل درد نابود شوند. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:PassportSanté.fr

 مهم‌ترین فواید اسفناج

5 نوشیدنی‌ زنجبیلی برای کاهش وزن​​​
5 منبع غذایی روی برای تقویت ایمنی بدن​​​