صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
خواص خرمالو را دستکم نگیرید!

در ادامه این مطلب با فواید این میوه پاییزی بیشتر آشنا خواهیم شد. 

 

خرمالو بخورید تا سیستم ایمنی تان تقویت شود 

خرمالو حجم فراوانی از آنتی‌اکسیدان‌ها را در خود جای داده است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در خرمالو به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن کمک می‌کنند، با رادیکال‌های آزاد در بدن می‌جنگند و سرعت آسیب‌دیدگی سلول‌ها را شدیدا کاهش می‌دهند. تمامی این موارد در کنار همدیگر می‌توانند باعث بهبودی در عملکرد سیستم دفاعی بدن در این روزهای کرونایی شوند. علاوه بر این، به‌دلیل تمام مزیت‌هایی که برای خرمالو عنوان شد، مصرف این میوه در روزهای سرد سال به حفظ سلامت سیستم قلبی‌ـ‌عروقی و گوارشی هم کمک می‌کند. 

 

خرمالو بخورید تا التهابات بدنی تان را کاهش دهید 

مصرف منظم خرمالو در روزهای سرد سال شدیدا باعث کاهش التهابات بدنی مزمن می‌شود. معمولا افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی‌ـ‌عروقی، دیابت، اضافه‌وزن یا انواع سرطان هستند، سطح التهاب بیشتری در بدنشان وجود دارد. از این‌رو، مصرف خرمالو می‌تواند به کاهش التهابات بدنی در میان این افراد، بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن و پیشگیری از تشدید بیماری در آنان کمک کند. ویتامین C فراوان خرمالو یکی از عوامل کاهش‌دهنده التهاب در بدن است که برای حفظ سلامت سیستم دفاعی بدن در این روزهای کرونایی از اهمیت بالایی برخوردار است. 

 

خرمالو بخورید تا فیبر بیشتری دریافت کنید 

هر یک عدد خرمالوی نسبتا بزرگ حدود 6 گرم فیبر غذایی به بدن می‌رساند. فیبر فراوان موجود در خرمالو به کاهش چربی بد خون، تنظیم قند خون و تنظیم فشار خون کمک می‌کند و از این‌رو، خطر ابتلا به بیماری‌ یا حمله‌های قلبی را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر، فیبر فراوانی که در خرمالو وجود دارد، می‌تواند به حفظ سلامت سیستم گوارشی و پیشگیری از ابتلا به یبوست در روزهای سرد سال کمک کند. مصرف یک عدد خرمالو در طول روز توسط افراد مبتلا به دیابت می‌تواند باعث تنظیم بهتر قند خون در بدن آنها شود. 

 

خرمالو بخورید تا سلامت بینایی تان را حفظ کنید 

مصرف یک عدد خرمالو در طول روز می‌تواند حدود 55 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A را تامین کند. ویتامین A یکی از ویتامین‌های ضروری برای حفظ قدرت بینایی محسوب می‌شود. از طرف دیگر، دریافت ویتامین A کافی باعث بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری‌های ویروسی و عفونی فصلی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا یا کروناویروس می‌شود. 

 

ترجمه: ندا احمدلو

منبع: Health Line

بهترین نوشیدنی‌های پاییزی برای تقویت ایمنی و گرم شدن بدن 

نوشیدن 3 تا 5 فنجان قهوه در روز از بیماری‌های مزمن پیشگیری می کند!​​​
4 گزینه برای افزایش تمرکز در پاییز​​​