صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
خوراکی‌های ممنوعه برای مبتلایان به آرتریت در دوران کرونا

در ادامه با مهم‌ترین خوراکی‌های ممنوعه برای بیماران مبتلا به آرتریت در دوران شیوع کروناویروس آشنا خواهیم شد. 

 

انواع قندها 

انواع قند و شکر ساده می‌توانند باعث افزایش التهاب در بدن شوند و شرایط بیماران مبتلا به آرتریت را سخت‌تر کنند. این بیماران باید برای پیشگیری از افزایش التهاب در بدن شان تا جایی که می‌توانند حتما دور خوراکی‌های زیر خط بکشند؛ انواع شکلات زیر 70 درصد، انواع آب‌نبات، نوشابه‌های گازدار، آب‌میوه‌های صنعتی، نوشیدنی‌های ورزشی، انواع بستنی، انواع کیک، شیرینی، سس‌های صنعتی، شیرین‌کننده‌های مصنوعی، نبات و بیسکویت. بهتر است که این بیماران به‌جای محصولات نام‌برده از شیرینی‌های طبیعی و آن هم به‌صورت محدود در رژیم روزانه استفاده کنند. 

 

فرآورده‌های گوشتی 

فرآورده‌های گوشتی جزو بدترین محصولات غذایی برای افراد مبتلا به آرتریت هستند زیرا می‌توانند التهاب بدن این بیماران را افزایش دهند و باعث بروز مشکلاتی مانند دردهای شدید مفصلی شوند. انواع فرآورده‌های گوشتی که باید از رژیم غذایی افراد مبتلا به آرتریت کنار گذاشته شوند، شامل چنین مواردی هستند؛ سوسیس، کالباس، ژامبون، همبرگر آماده، انواع ناگت، انواع کراکت و... که بهتر است این بیماران به‌جای آنها از گوشت‌های تازه بسیار کم‌چرب (مخصوصا گوشت‌های سفید مانند ماهی) در رژیم روزانه شان استفاده کنند.

 

غذاهای کنسروی

غذاهای کنسروی از دیگر مواد غذایی مضر و افزایش‌دهنده التهاب در بدن هستند که هم می‌توانند باعث تشدید علائم آرتریت در بیماران مبتلا به این بیماری شوند و هم سیستم ایمنی بدن آنان را ضعیف‌تر کنند. انواع غذاهای کنسروی دارای نمک فراوان، شکر، چربی‌های ترانس و گاهی هم مواد افزودنی یا نگهدارنده هستند که همگی آنها می‌توانند التهاب را افزایش دهند. بنابراین، بهتر است بیماران مبتلا به آرتریت، به‌جای غذاهای کنسروی همیشه از غذاهای تازه استفاده کنند. 

 

ترجمه: ندا احمدلو

منبع:Health Line

 اهمیت رژیم مدیترانه‌ای در دوران کرونا

9 دلیل برای غذا خوردن بدون احساس گرسنگی واقعی​​​
تا می توانید ماهی بخورید!​​​