صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
4 اسموتی‌ ویتامینه پاییزی

در این میان انواع اسموتی،‌ خوراکی‌های مفیدی هستند که علاوه بر ارزش تغذیه ای بالا، احساس سیری نیز ایجاد می‌کنند و تمایل به ریزه‌خوری را کاهش می‌دهند. در ادامه این مطلب به 4 نوع مختلف اسموتی که می تواند انواع مواد مغذی را به بدن برساند، اشاره کرده ایم: 

 

1. اسموتی موز و کیوی

کیوی: 4 عدد

موز: 2 عدد

آب پرتقال طبیعی:‌1 لیوان

آب: 1 لیوان

میوه‌ها را خرد کرده و همراه با آب پرتقال و آب در مخلوط‌کن بریزید تا یکدست شوند. کیوی منبع غنی ویتامینC است و از طرفی شاخص گلیسمی پایینی دارد که مانع از اضافه وزن خواهد بود. این اسموتی برای روزهای پاییزی انتخاب عالی خواهد بود و به‌خصوص برای افرادی که از استرس، مشکلات گوارشی و کمبود انرژی رنج می‌برند، توصیه می‌شود.

 

2. اسموتی هویج و سیب

سیب: 3 عدد

هویج: 2 عدد

پرتقال: 1 عدد

زنجبیل تازه: کمی

سیب‌ و هویج‌ها را خرده کرده و همراه آب پرتقال و زنجبیل در مخلوط‌کن بریزید و فورا میل کنید. سیب سرشار از ویتامین‌ها و املاح مختلف است و پکتین آن، عملکرد سیستم گوارش را تنظیم می‌کند. هویج نیز بهترین منبع بتاکاروتن برای ساخت ویتامینA محسوب می‌شود و حاوی مقدار بالایی ویتامینK وB6 است. پرتقال نیز می‌تواند در تامین نیاز بدن به ویتامینC موثر باشد. از خواص محرک زنجبیل نیز نباید غافل شد.

 

3. اسموتی موز و گلابی

موز: 2 عدد

گلابی:  2عدد

شیر: 1 لیوان

زنجبیل: کمی

میوه‌های خرد شده را همراه شیر و زنجبیل در مخلوط‌کن بریزید و فورا میل کنید. موز میوه‌ی عالی برای سلامت و سرشار از پروتئین‌ها، آهن، فسفر، پتاسیم، ویتامین‌های گروهB همچنین تریپتوفان است که برای تولید سروتونین ضروری خواهد بود و به‌ این دلیل می‌تواند موجب آرامش سیستم عصبی شود. گلابی نیز سرشار از فیبرهای غذایی و آنتی‌اکسیدان‌هاست و در تامین نیاز بدن به مس نقش دارد. 

 

4. اسموتی سیب و کرفس

سیب: 2 عدد

کرفس: 2 شاخه

گشنیز: چند برگ

 آبلیموی تازه: کمی

همه‌ی مواد را در مخلوط‌کن بریزید و از طعم شان لذت ببرید. کرفس به‌خاطر پاکسازی بدن شهرت دارد و منبع غنی از ویتامین‌های C، E، K وB6 محسوب می‌شود. گشنیز نیز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامینK است. آبلیمو نیز در دفع مواد زائد بدن نقش دارد و تاثیر کرفس را تقویت می‌کند. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع: biomag-nature-vitalite.com

 آب انار بنوشید!

قهوه از سرطان کبد پیشگیری می کند!​​​
اهمیت رژیم مدیترانه‌ای در دوران کرونا​​​