صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
4 غذایی که می‌توان با کمک کودکان آماده کرد

از این‌رو، در ادامه این مطلب با 4 مورد از ساده‌ترین، سالم‌ترین و جذاب‌ترین غذاهایی آشنا می‌شویم که می‌توانید در خانه همراه با فرزندتان تهیه کنید. 

 

1. صبحانه برپایه جو دوسر 

جو دوسر که در بیشتر فروشگاه‌های مواد غذایی به‌صورت برشته یا تفت‌ داده‌ شده در دسترس است، یکی از خوراکی‌های مورد علاقه کودکان برای وعده صبحانه محسوب می‌شود. معمولا جو دوسر باید در ترکیب با سایر خوراکی‌های و یک نوع نوشیدنی مصرف شود. از این‌رو، در بسیاری از دستورهای غذایی توصیه می‌شود که صبحانه‌های برپایه جو دوسر را از شب قبل آماده کنید و برای صبح روز بعد داخل یخچال بگذارید تا جوها به اندازه کافی نرم شوند و طعم مطلوبی به خود بگیرند. شما می‌توانید هنگام آماده‌سازی این صبحانه از فرزندتان بخواهید که برای ترکیب جو دوسر با موادی مانند شیر، ماست رقیق، یک نوع آب‌میوه طبیعی، میوه‌های خشک، انواع مغزها و دانه‌های خام، کشمش، انجیر یا توت به شما کمک کند تا صبحانه مورد علاقه‌اش را با همکاری تان تهیه کند. 

 

2. مینی‌پیتزای بادمجان 

مینی‌پیتزای بادمجان از خوراکی‌های بسیار جذاب و مورد علاقه بسیاری از کودکان است که به‌جای خمیر پیتزا از حلقه‌های بادمجان در تهیه آن کمک می‌گیرند. برای تهیه این مینی‌پیتزا باید یک عدد بادمجان دلمه‌ای را به‌صورت حلقه‌های نازک برش بزنید و دو طرف بادمجان را با تخم‌مرغ زده‌شده رومال کنید. سپس روی بادمجان‌ها به انتخاب فرزندتان مقداری پنیر پارمسان یا پنیر گودا یا پنیر موزارلا به همراه زیتون و سبزیجات مورد علاقه کودکان بریزید. سپس حلقه‌های بادمجان پُرشده با مواد مورد علاقه فرزندتان را روی کاغذ روغنی یا ظرف مخصوص فِر قرار دهید و آن را برای پختن حدود 15 تا 20 دقیقه درون فِر از‌ قبل گرم ‌شده با دمای 175 درجه سانتی‌گراد بگذارید. 

 

3. اسموتی‌های روزانه 

معمولا بسیاری از کودکان تمایل چندان زیادی به خوردن میوه‌های مختلف نشان نمی‌دهند اما اگر همین میوه‌ها در قالب اسموتی گنجانده شوند، به‌راحتی از سوی کودکان پذیرفته خواهند شد. شما می‌توانید هر روز عصر از فرزندتان بخواهید که اسموتی مورد علاقه‌اش را با ترکیب این موارد آماده کند؛ حداقل 2 یا 3 مورد میوه یا سبزی در کنار بستنی یا ماست یونانی یا شیر و یک نوع از مغزها یا دانه‌ها و همچنین یک نوع میوه خشک‌شده شیرین مانند خرما، انجیر یا توت و مقداری عسل یا شیره انگور یا شیره خرما. این اسموتی‌های روزانه منبع خوبی برای دریافت ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز کودکان (خصوصا کودکان بدغذا) هستند. 

 

4. غذاهای رولی 

غذاهایی که برای تهیه آنها نیاز به رول کردن وجود دارد، جزو غذاهای بسیار جالب توجه برای کودکان هستند. انواع بورک، دلمه‌ برگ کلم و دلمه برگ مو در این گروه از غذاها جای می‌گیرند. معمولا کودکان به قرار دادن مواد غذایی داخل برگ‌ها یا خمیرهای رول علاقه زیادی دارند و بنابراین شما می‌توانید در تهیه انواع بورک یا انواع دلمه از فرزندتان کمک بگیرید. ضمن این‌که اگر قرار نیست برای ناهار یا شام بورک یا دلمه داشته باشید، می‌توانید بادمجان، کدو یا هویج را به‌صورت ورقه‌های نازک عمودی برش بزنید. سپس مقداری مایه گوشتی، مرغ یا سبزیجات به انتخاب فرزندتان آماده کنید و اجازه دهید که او این مایه را درون رول‌های کدو، بادمجان یا هویج بپیچد. سپس این رول‌ها را درون فِر یا روی اجاق گاز طبخ کنید. 

 

ترجمه: ندا احمدلو

منبع:Health Line

 چطور کودکان را به خوردن ماهی ترغیب کنیم؟

5 انتخاب برای تقویت ایمنی و خلق و خو در پاییز​​​
غذاهای سرشار از منیزیم که باید توسط دانش‌آموزان مصرف شوند​​​