صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
شناسایی ۱۶۸۲ بیمار جدید کووید19

سیما سادات لاری گفت: «از روز دوشنبه تا سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۶۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۸۶ نفر از آنها بستری شدند.»

وی ادامه داد: «مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۷۶ هزار و ۸۹۴ نفر رسید.»

لاری گفت: «متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۶۷۲ نفر رسید.»

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: «خوشبختانه تا کنون ۳۲۵ هزار و ۱۲۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.»

وی گفت: «۳۷۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.»

لاری افزود: «تا کنون سه میلیون و ۲۵۶ هزار و ۱۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.»

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: «بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.»

وی ادامه داد: «همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.»

لاری در تشریح وضعیت بیماری در استان سمنان، گفت: «در اسفندماه سال گذشته شاهد خیز شدید و قابل ملاحظه در موارد ابتلا و بستری روزانه در اغلب شهرستان‌های استان سمنان بودیم. از فروردین ماه تعداد موارد ابتلا و بستری رو به کاهش رفت و این روند کاهشی تا اواخر خرداد ادامه یافت. متاسفانه از نیمه تیر ماه مجددا شاهد روند صعودی در موارد ابتلا و بستری روزانه در اغلب شهرستان‌های این استان هستیم و گرچه در مردادماه تا حدی از روند افزایشی کاسته شد اما همچنان وضعیت بیماری در شهرستان‌های استان حساس و شکننده است. به طوری که در حال حاضر شهرستان‌های دامغان، شاهرود، مهدی شهر و میامی در وضعیت قرمز و شهرستان‌های سمنان و گرمسار در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.»

به گفته وی، میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات سمنان، سازمان‌ها و اماکن عمومی ۸۵.۳ درصد و میزان استفاده از ماسک توسط مردم در وسایل نقلیه ۹۵ درصد و در اماکن عمومی ۹۰ درصد است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان ادارات، سازمان‌ها و بانک‌ها و شاغلان صنفی و صنعتی ۹۰ درصد است. امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌ها و استفاده جدی‌تر از ماسک شاهد خروج شهرستان‌های این استان از وضعیت قرمز و هشدار باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: «در حال حاضر بیش از ۲۵ میلیون و ۶۰۰هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده و متاسفانه ۸۵۵ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. همه گیری این ویروس همچنان رو به شتاب است و مهم‌ترین عامل در کنترل آن، تقویت عزم و اراده در رعایت اصول بهداشتی از جمله شست‌وشوی مرتب دست‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است. امیدواریم با همدلی و همراهی یکدیگر در پایبندی به اصول مذکور شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.»