صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
۱۴۴ نفر به جمع جان باختگان کرونا در ایران اضافه شد

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۴ بیمار دیگر تعداد کل موارد فوت به ۲۳۷۸ نفر رسید، ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز جمعه ۸ فروردین درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ۲۹۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و در مجموع، تعداد بیماران مبتلا شده به کووید۱۹ در کشور تا ۸ فروردین ۱۳۹۹ در کشور به ۳۲ هزار و ۳۳۲ مورد افزایش یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند
جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز از وجود ۲۳۷۸ نفر در کشور محروم شده‌ایم.

وی افزود: ۲۸۹۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار کرد: افراد سالم، مشکوک و مبتلا به کووید۱۹ حتما وضعیت خود را در سامانه salamat.gov.ir ثبت کنند تا در صورت نیاز مورد مراقبت و درمان قرار گیرند. از امروز طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به صورت جدی و با مشارکت دستگاه های اجرایی مرتبط آغاز شده که در فاز اول تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و در صورت نیاز، قابل تمدید خواهد بود.

وی بیان کرد: مشارکت بسیار گسترده عمومی در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا از طرف مردم اتفاق افتاده و انتظار می‌رود در روزهای آینده، افرادی که نتوانستند در سامانه ثبت نام کنند، این اقدام را جهت حفظ سلامت خود و خانواده‌شان انجام بدهند.

جهانپور افزود: آنچه امروز در برخی کشورهای توسعه یافته در اروپا یا آمریکای شمالی اتفاق می‌افتد و ما شاهد چنین اتفاقاتی در ایران نیستیم، به دلیل مشارکت عمومی مردم در بسیج مقابله با کرونا جهت مداخله زودهنگام برای کنترل این بیماری در کشور است.

محدودیت تردد تا 21 فروردین اعمال می‌شود

رییس پلیس راه راهور ناجا گفت: مدت اجرای محدودیت های تردد برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا فعلا تا ۲۱ فروردین ۹۹ است و در صورت تمدید اعلام می‌شود.

به گزارش روز جمعه پلیس راه راهور نیروی انتظامی، سردار سید تیمور حسینی ضمن بازدید از محور تهران - قم به رخدادهای اخیر و اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از شیوع بیماری اشاره کرد و افزود: از روز گذشته ابلاغیه‌هایی مبنی بر محدودیت های عبور و مرور صادر شد و بر اساس آخرین تصمیمات، قرار شد خروجی استان ها مسدود شود و به جز مسافرانی که در مسیر برگشت به خانه‌های خود هستند خودروهای دیگر حق سفر ندارند.