صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
بهترین خوراکی‌ها برای رفع ریفلاکس در گرمای تابستان

در این میان، غذاهایی که هر کدام از ما می‌خوریم، مستقیما بر میزان اسید معده تاثیرگذار هستند و در نتیجه انتخاب مواد غذایی مناسب به‌منظور مقابله با ریفلاکس، کلید اصلی ‌برای حل کردن این مشکل گوارشی و رایج تابستانی است. در ادامه این مطلب با بهترین انتخاب های غذایی برای مقابله با ریفلاکس در گرمای تابستان آشنا می‌شویم. 

 

سبزیجات 

انواع سبزیجات به‌طور طبیعی حاوی میزان کمی از قند و چربی هستند و به کاهش اسید معده کمک می‌کنند. بهترین گزینه‌ها از این نظر شامل لوبیا سبز، کلم بروکلی، گل‌کلم، سیب‌زمینی، خیار و انواع سبزی‌های برگدار می شود. 

 

زنجبیل 

زنجبیل دارای خاصیت ضدالتهابی طبیعی است و از قرن‌ها پیش برای درمان سوزش سر دل و دیگر مشکلات گوارشی کاربرد دارد. شما می‌توانید زنجبیل تازه رنده‌شده یا خردشده را به انواع اسموتی‌ها و خصوصا چای‌ها اضافه کنید تا هرچه سریع‌تر مشکل ریفلاکس را تسکین دهید. 

 

جو دوسر 

جو دوسر از بهترین انواع غلات سبوس‌دار و از بهترین منابع برای دریافت فیبر است. یافته‌های تحقیقاتی زیادی تاکنون نشان داده‌اند که رژیم غذایی سرشار از فیبر با کاهش خطر ابتلا به ریفلاکس اسید مرتبط است. ضمنا به‌منظور بهره‌مندی از مزیت‌های غلات سبوس‌دار برای مقابله با مشکل ریفلاکس، حتما از نان‌های سبوس‌دار به‌جای نان تهیه‌شده از آرد سفید استفاده کنید و حتی ترجیحا برنج قهوه‌ای را جایگزین برنج سفید کنید. 

 

میوه‌های غیراسیدی 

میوه‌های غیراسیدی مانند انواع ملون‌ها (خربزه، طالبی و...)، موز، سیب و گلابی از بهترین میوه‌های غیراسیدی هستند که مصرف آنها در تابستان برای مقابله با مشکل ریفلاکس توصیه می‌شود. فراموش نکنید که مصرف میوه‌های اسیدی مانند انواع مرکبات به‌راحتی می‌تواند علائم ریفلاکس را تحریک کند. 

 

گوشت بدون چربی و غذاهای دریایی 

انواع گوشت‌های بدون چربی مانند مرغ بدون پوست، بوقلمون، ماهی، گوشت‌های قرمز بدون چربی و همچنین غذاهای دریایی هم حاوی چربی ناچیزی هستند و هم علائم ریفلاکس را کاهش می‌دهند. البته مصرف این غذاها به‌شرطی می‌تواند برای شما تاثیر مثبت داشته باشد که هرگز با روغن زیاد و به‌صورت سرخ‌کرده برای خوردن آماده نشوند. 

 

سفیده تخم‌مرغ 

سفیده تخم‌مرغ از بهترین انتخاب‌های غذایی برای مقابله با مشکل ریفلاکس در گرمای تابستان است. البته لازم به تاکید است که زرده تخم‌مرغ هم چربی زیادی دارد و هم علائم ریفلاکس اسید را تحریک می‌کند. بنابراین، اگر به مشکل ریفلاکس مبتلا هستید، حتما فقط از سفیده تخم‌مرغ استفاده کنید. 

 

چربی‌های مفید 

بهترین منابع برای دریافت چربی‌های مفید شامل آووکادو، گردو، بذر کتان، روغن زیتون، روغن کنجد و روغن آفتابگردان می شود. ضمنا باید مصرف چربی‌های اشباع و اسیدهای چرب ترانس را هم کاهش دهید و از چربی‌های غیراشباع به‌جای این چربی‌های مضر و تحریک‌کننده ریفلاکس استفاده کنید. 

 

یادتان باشد که...

هیچ کدام از این خوراکی‌ها نمی‌توانند مشکل ریفلاکس را کاملا درمان کنند بلکه فقط می‌توانند علائم این مشکل را تسکین دهند. در ضمن، شما باید براساس تجربیات شخصی خودتان به این نتیجه برسید که دقیقا با مصرف کدام یک از مواد غذایی نام‌برده دچار مشکلات کمتری می‌شوید که بیشتر آنها را در برنامه غذایی تان قرار دهید. 

 

ترجمه: ندا احمدلو

منبع:Health Line

 آیا شما به غذا خوردن اعتیاد دارید؟!

آیا کنار گذاشتن کامل چربی‌ها یک انتخاب سالم است؟​​​
کسانی که پروتئین‌ گیاهی بیشتری می خورند، عمر طولانی تری دارند!​​​