صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
ماریا شاراپووا و لذت پخت مربای گیلاس

مارایا به تمام موادغذایی که می‌خورد، بسیار دقت می کند و نوشیدن نیم لیتر آب همراه با لیموترش یکی از عادت های روزمره اوست. البته خانم ورزشکار به اصول سبک زندگی سالم کاملا اهمیت می‌دهد اما تغذیه در جایگاه اول است زیرا در ایجاد احساس نشاط و شادی تاثیر بسزایی دارد. 

 

علاقه به آشپزی و غذاهای سنتی


ماریا نخستین تجربه‌های لذت‌بخش آشپزی را با مادربزرگ داشته و همراه او تارت سیب و کوفته شیرین درست می‌کرد. او برای تهیه کوفته‌ها از باغچه منزل گیلاس جمع می‌کرد، مربا می‌پخت و مربا را درون خمیر می‌پیچید. طی یک ساعت تهیه این کوفته‌ها اوقات شادی را سپری می‌کرد و هر بار که شکلات می‌خورد، خاطره آن دوران شیرین برایش تداعی می‌شود. بانوی خوش‌اندام روسی معتقد است باید گاهی شکلات و آبنیات خورد. او معتقد است که شاید این نظر برای یک ورزشکار حرفه‌ای عجیب باشد اما بعضی اوقات باید برای احساس شادی و آرامش این خوراکی‌ها را نیز در برنامه روزانه گنجاند. یکی از غذاهای مورد علاقه ماریا، بلغور عربی با پیاز داغ است. این غذای سنتی در کشورهای عربی و جنوب ایتالیا محبوبیت بسیار دارد و از آرد گندم و گوشت تهیه می‌شود. ماریا همراه با این غذای سنتی یک نوشیدنی سنتی نیز میل می‌کند و آن چای نعناع است.

 

رژیم غذایی خانم ورزشکار


ماریا شاراپووا در ورزش حرفه‌ای و حفظ تناسب اندام به رعایت تعادل در مصرف پروتئین‌ها و منابع نشاسته‌ای اهمیت می‌دهد. انواع میوه‌ها، ژامبون، ماهی و پنیر جز مهم‌ترین مواد غذایی در رژیم غذایی وی هستند. او برای صبحانه معمولا نان تست همراه با میوه و یک نوشیدنی گرم می‌خورد. یک کاسه سوپ و غذای گوشتی که غالبا مرغ گریل‌شده است، برای ناهار وی سرو می‌شود و شامش نیز ماهی (مثلا سالمون) با کمی برنج یا سیب‌زمینی است. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع: tennisworldfr.com

ستاره ها چطور چربی موضعی شان را می‌سوزانند؟
راجر فدرر و رژیم غذایی خاص اش