صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
ادل با چه رژیمی خودش را لاغر کرد؟

گفته می‌شود ادل با رژیم «سیرت‌فود» (sirtfood)   توانسته است خودش را این همه لاغر کند.


این رژیم غذایی را با انتشار کتابی به «رژیم سیرت‌فود» بوسیله یک داروساز و یک متخصص تغذیه انگلیسی در سال ۲۰۱۶ محبوبیت یافت. این دو نفر می‌گویند این رژیم  پروتئین‌هایی به نام سیرتوئین‌ ((sirtuin را در بدن فعال می‌کند که در فرایندهای سوخت‌وساز، التهاب و پیری سلولی دخیل هستند.

 

ادعای آنها این است که مصرف غذاهای فعال‌‌کننده سیرتوئین‌ها («غذاهای سیرت»)  به همراه محدودیت کالری دریافتی می‌تواند باعث سوختن چربی‌ها و لاغری سریع شود.

 

با اینکه مواد غذایی گنجانده شده این رژیم سالم هستند، اما رعایت محدودیت‌ شدید کالری در این رژیم کار سختی است.

 

از جمله مواد غذایی در این رژیم می‌توان به بلوبری، توت‌فرنگی و شکلات تیره، چای سبز، پیاز، کرفس، جو دو سر، شابانک، کلم کیل، گردو، گندم سیاه و مرکبات اشاره کرد.

 

برخی بررسی‌ها نشان داده‌اند که غذاهای فعال‌کننده سیرتوئین می‌توانند به سوخت‌وساز کمک کنند و سودمندی‌هایی ازلحاظ افزایش طول عمر داشته باشند. اما هنوز نمی‌توان در این مورد اظهار نظر قطعی کرد.

 

این غذاها همچنین حاوی ترکیبات سالمی مانند ویتامین‌ها و ریزمغذی‌هایی به نام پلی‌فنول‌ها هستند که دارای خواص آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی هستند و به کاهش بسیاری از بیماری‌ها مزمن مربوط به افزایش سن کمک می‌کنند.

 

با اینکه غذاهای سیرت به طور منفرد سالم هستند، اما معلوم نیست که منحصر کردن گزینه‌های غذایی به آنها برای شما مناسب باشد، چرا که بسیاری از ازجمله منابع پروتئینی از گوشت مرغ تا حبوبات، چربی‌های سالم و غلات کامل در غذاهای شما حذف می‌شوند.

 

رعایت محدودیت شدید کالری در این رژیم غذایی هم کار سختی است. در این رژیم فرد باید در یک چرخه هفت روزه در سه روز اول میزان کالری دریافتی‌اش روزانه‌اش را به فقط ۱۰۰۰ کالری و در چهار روز بعدی آن را به روزانه ۱۵۰۰ کالری محدود کند.  

 

محدود کردن دریافت کالری روزانه به این میزان ممکن است شما د رمعرض خطر سوءتغذیه قرار دهد  و رعایت آن هم بسیار مشکل است.

 

گرچه استفاده روزانه از غذاهای سیرت مانند چای سبز یا میوه‌های توت مانند فکر خوبی است، اما اگر می‌خواهید هر نوع رژیم غذایی را بگیرید اول باید با متخصص تغذیه مشورت کنید.


منبع: اینسایدر