صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
کره بادام زمینی لاغر می‌کند؟

در واقع کره بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین و ریزمغذی‌هاست اما 2 قاشق چای‌خوری کره بادام زمینی 188 کیلوکالری انرژی دارد که 144 کیلوکالری آن تنها مربوط به چربی است و به نظر نمی‌رسد جایگاهی در رژیم غذایی کاهش وزن داشته باشد. پس چرا اکثر مشاهیر و بسیاری از ورزشکاران آن را می خورند؟

 

تحقیقات سال 2010 مدرسه هاروارد روشن کرد که مصرف آجیل می‌تواند زمینه ساز کاهش سندروم متابولیک و در نتیجه کاهش چربی شکمی و کلسترول بالا باشد. به عبارتی مصرف بادام زمینی و دیگر آجیل‌های درختی در حد تعادل می‌تواند با سیر نگه داشتن طولانی مدت فرد از نوسانات قند خون پیشگیری کند. البته میزان مصرف کره بادام زمینی باید اندک و در حد 2 قاشق چای خوری در روز باشد که توصیه می شود با کناره چاقو به نان مالیده شود تا سطح بیشتری از برش نان را آغشته کند. برخی افراد میزان کمی از آن را قبل از هر وعده غذایی میل می‌کنند تا جلوی اشتهایشان گرفته شود.

 

 در کل، توصیه می شود اگر مبتلا به فشار خون بالا هستید انواعی که نمک کمتری دارند را تهیه کنید. حتی می‌توانید آن را خود در منزل بدون نمک و قند درست کنید و بر حسب ذائقه در آن افزودنی‌هایی بریزید. اگر هم ترجیح می‌دهید بجای کره بادام زمینی خود بادام زمینی را مصرف کنید، از 10 عدد فراتر نروید و انواع بو داده بدون نمک را انتخاب کنید. 

 

ترجمه: سمیه مقصودعلی 

منبع: verywellfit.com

 رژیم محدود؛ بدتر از آنچه تصور می‌کنید!

7 عادت غذایی که برای کاهش وزن باید فورا تغییر داد