۱۵ ماده غذایی که در زمان قرنطینه بهتر است، داشته باشیم

تاریخ انتشار : 1-01-1399, 11:44
2
0
e
p
+
-
اندازه متن :
در زمان قرنطینه باید از رژیمی متعادل و متنوع پیروی کنید. این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم مایحتاج ماهانه خود را خریداری می‌کنند تا بتوانند برای چند هفته‌ای هم که شده از منزل خارج نشوند و زنجیره انتقال این بیماری را از بین ببرند. قبل از آنکه راهی خرید شوید با خواندن این مطلب متوجه خواهید شد در این دوران بهتر است چه مواد غذایی را در منزل داشته باشید.

رژیم غذایی دوران قرنطینه باید حاوی میوه و سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌ها باشد. باید مواد غذایی باارزش تغذیه ای بالا، سالم و ماندگاری طولانی را تهیه کنید. می‌توانید از غذاهای کنسروی استفاده کنید اما به جدول ارزش تغذیه ای کنسرو نگاه کنید و انواعی را تهیه کنید که سدیم و نمک پایین تری دارند. تن ماهی انتخاب خوبی است و می‌توانید آن را به سالاد اضافه کرده یا به صورت ساندویچی مصرف کنید. سبزیجات کنسروی هم می‌تواند در این دوره مفید بوده و سریع و آسان طبخ شود.

از خرید کنسروهای باد کرده خودداری کنید زیرا این کنسروها به باکتری کلستریدیوم بوتولینوم آلوده‌اند و می‌توانند سبب مسمومیت‌های غذایی جدی شوند. در ادامه به 15 نوع ماده غذایی اشاره می‌کنیم که بهتر است در فهرست خریدتان باشد. البته فراموش نکنید قبل از خرید، نگاهی به یخچال و فریزر منزل تان بیاندازید و ابتدا مواد غذایی قدیمی‌تر را که در فریزر باقی مانده مصرف کنید.

۱۵ غذای اساسی:

- آجیل
- میوه های خشک
- دانه‌ها (کدو تنبل، سویا، چیا، آفتابگردان)
- کره بادام زمینی، فندق یا گردو
- جو دوسر
- چندین نوع آرد (آرد همه منظوره ، گندم کامل ، نان ، شیرینی و...)
- حبوبات کنسرو شده
- سبزیجات و میوه‌های یخ زده یا کنسروی
- شیر خشک
- نوشیدنی بر پایه سویا
- پروتئین گیاهی نظیر سویا
- مخمر تغذیه‌ای (برای دریافت پروتئین آن)
- کنسرو ماهی تن، ماهی سالمون و ساردین
- گوشت قرمز، مرغ و ماهی منجمد
- ماکارونی

ترجمه: سمیه مقصودعلی
منبع: ici.radio-canada


شما منتشر کنید در


مطالب مرتبط


دیدگاه کاربران


ارسال دیدگاه


طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه