۱۳ توصیه برای پیشگیری از ابتلا به چاقی در هنگام قرنطینه خانگی

تاریخ انتشار : 29-12-1398, 14:04
2
0
e
p
+
-
اندازه متن :
کاهش تحرک، یکی از ویژگی های شرایط قرنطینه خانگی است. وقتی ساعت های بیشتری را در خانه به سر می بریم، کالری کمتری را نیز می سوزانیم. بنابراین، اگر می خواهید که بعد از قرنطینه خانگی دچار اضافه وزن و چاقی نشوید، بهتر است که 13 توصیه را که در ادامه توضیح داده ایم، به کار ببندید.

کاهش تحرک، یکی از ویژگی های شرایط قرنطینه خانگی است. وقتی ساعت های بیشتری را در خانه به سر می بریم، کالری کمتری را نیز می سوزانیم. بنابراین، اگر می خواهید که بعد از قرنطینه خانگی دچار اضافه وزن و چاقی نشوید، بهتر است که 13 توصیه را که در ادامه توضیح داده ایم، به کار ببندید.

۱- با ترازو دوست شوید. با مداد و قلم یا با اپلیکیشن‌های روی موبایل وزن‌تان را مرتبا چک کنید. بی‌توجه‌ای به وزن در این دوران باعث می‌شود بعد از اتمام قرنطینه با افزایش وزنی باور نکردنی روبرو شوید.

۲- مراقب صبحانه ‌تان باشید. سعی کنید در وعده صبحانه برای القای سیری و پیشگیری از گرسنگی سریع از پروتئین بیشتری استفاده کنید. یک عدد تخم مرغ صبحانه کاملی محسوب می‌شود. می‌توانید کمی نان و غلات کامل، میوه و لبنیات به صبحانه اضافه کنید و تا جای ممکن از مصرف قندهای ساده از جمله شکلات، مربا و عسل و ... خودداری کنید.

۳- میان وعده‌ها را فراموش نکنید. اگر احساس گرسنگی کردید، مقداری پنیر سفید و شیر کم چرب و دارچین را با هم مخلوط کرده تا موس مانند شود. این میان وعده، از گرسنگی پیشگیری کرده و دارچین آن، قند خون را کنترل می‌کند.

۴- بیش از 3 وعده اصلی نخورید. بجای آنکه هر بار احساس گرسنگی می‌کنید در یخچال را باز کنید، وعده‌های اصلی را کامل و درست مصرف کنید و میان وعده‌های سالم بخورید. هر بار تمایل به خوردن چیزی شیرین و چرب کردید، نفس عمیقی بکشید و خودتان را با کاری سرگرم کنید.

۵- جلوی تلویزیون غذا نخورید. هنگام غذا خوردن به کیفیت مواد غذایی دریافتی و علایم سیری در خود توجه داشته باشید. اگر ناچارید صبحانه یا ناهار را جلوی لب تاب یا حین کار میل کنید. غذای سبکی مثل بشقاب میوه و سبزیجات یا ساندویچی سبک درست کرده و میل کنید.

۶- دنبال هله هوله نروید. به محض آنکه فکرتان به سمت خوردن کاکائو یا چیپس و پفک و ... رفت خودتان را با چیزی مثلا زنگ زدن به یکی از دوستان یا چرخ زدن در اینستا سرگرم کنید تا ذهن‌تان گمراه شود.

۷- قبل از هر وعده غذایی سیب بخورید. یک عادت خوب برای کاهش وزن در افرادی که دچار اضافه وزن هستند مصرف یک عدد سیب قبل از هر وعده غذایی است. سیب کالری کمی دارد و حس سیری زیادی را القا می‌کند.

۸- مواد غذایی با شاخص گلایسمی پایین را امتحان کنید. برای ثابت نگه داشتن وزن و قند خون و پیشگیری از ریزه خواری از مواد غذایی با اندیس گلایسمی پایین استفاده کنید. گوشت و تخم مرغ، مرغ و ماهی، سبزیجات،حبوبات و غلات کامل در این دسته از مواد غذایی قرار می‌گیرند.

۹- سوپ بخورید. هر از گاهی انواع و اقسام سبزیجات را با هم مخلوط کرده و به شکل سوپ میل کنید.

۱۰- بعد از هر وعده غذایی دم نوش بنوشید. بعد از هر وعده غذایی برای پیشگیری از ریزه خواری و ذائقه شیرین دم نوشی مثل نعنا یا به لیمو تهیه کرده و بنوشید. البته به این دم نوش شیر اضافه نکنید.

۱۱- آب بیشتری بنوشید. آب را با لیمو و نعنا مزه‌دار کنید و بعد از خنک شدن مرتبا در طول روز از آن بنوشید.

۱۲- از سالاد عدس غافل نشوید. 2 لیوان عدس را برای دو روز بخیسانید و با یک قاشق خردل و یک قاشق سرکه انگور و 2 قاشق روغن زیتون و یک قاشق تمبرهندی مخلوط کنید. تمام مواد را با پوره گوجه مخلوط و میل کنید.

۱۳- پوره بروکلی بخورید. 500 گرم پوره بروکلی، بدون سیب زمینی را با خامه کم چرب، نمک ، فلفل و جوز هندی مخلوط کرده و با برگ کاهو بخورید.

ترجمه: سمیه مقصودعلی
منبع: sante


شما منتشر کنید در


مطالب مرتبط


دیدگاه کاربران


ارسال دیدگاه


طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه