10 ترفند تغذیه ای برای کوچک‌کردن شکم در دوران کرونا
27 اردیبهشت 1399 ساعت: 09:2



کاهش تمرین های ورزشی، مصرف بیشتر تنقلات و تغییر در سبک زندگی، زمینه‌ساز بزرگ‌شدن شکم در دوران قرنطینه خانگی شده ‌است. البته برای حفظ تناسب اندام، الزاما نیازی به رژیم غذایی خاصی نیست و رعایت چند نکته ساده به‌تدریج تاثیر مثبت خود را نشان می‌دهد. 

در میان انواع عادت و نکته های تغذیه ای مختلف، برخی تاثیر بیشتری بر کوچک کردن شکم دارند که در ادامه این مطلب می توانید آنها را بخوانید. 

 

1. کاهش مصرف نمک


نمک اشتها را زیاد و عامل احتباس آب در بدن است که باعث تورم اندام‌های تحتانی و شکم می‌شود. البته خوراکی‌های آماده، پنیر، سویاسس و بیسکوییت نیز حاوی نمک هستند و باید مصرف آنها را با هدف کوچک کردن شکم، کم کرد. 

 

2. لبنیات در حد تعادل


ماست به بهبود عملکرد باکتری‌های روده کمک می‌کند و مصرف  متعادل در کنار شیر و پنیر لازم است. البته شیر حاوی لاکتوز هستند که اغلب نفخ ایجاد می‌کند و نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد.

 

3. دریافت به اندازه کروم


کروم، ماده معدنی است که در تاثیر انسولین و تنطیم قندخون نقش دارد و گرسنگی و نوسانات قند را کنترل می‌کند. تریپتوفان آن نیز ترشح سروتونین را افزایش داده که تمایل به مصرف قند در بدن را کم می‌کند. غلات سبوس‌دار، گوشت، میوه‌ها و سبزیجات از منابع کروم محسوب می شوند.

 

4. حذف شکر سفید


بهتر است به‌جای شکر سفید، عسل یا شکر قهوه‌ای که حاوی پتاسیم، منیزیم، کلسیم و فسفر است، در تغذیه روزانه تان جای گیرد. 

 

5. نوشیدن آب لیمو


نوشیدن یک لیوان آب ولرم با کمی آبلیمو تازه انتخاب عالی در حالت ناشتاست. این نوشیدنی سیستم گوارش را تحریک کرده و برخلاف طعم ترش، بدن را در حالت قلیایی قرار می‌دهد که تاثیر مثبتی بر کاهش وزن دارد.

 

6. مصرف عدس


عدس هضم بهتری نسبت به بقیه حبوبات دارد و بهترین روش مصرف آن 2 تا 3 قاشق سوپخوری در روز است. نخود و لوبیا نیز مفید هستند اما هضم مشکل تری دارند.

 

7. لذت بردن از ادویه‌ها


ادویه‌ها به خصوص زیره و بادیان تاثیر عالی در رفع نفخ دارند. مصرف آنها تمایل به شکر و نمک را هم کم می‌کند.

 

8. برشته‌کردن نان


کاهش رطوبت نان در برابر گرما، به هضم آن کمک می‌کند زیرا نان نرم ترشح آنزیم‌های گوارشی را کم کرده و در معده متورم می‌شود. بنابراین نان های برشته جایگزین بهتری برای نان باگت هستند.

 

9. نوشیدن دمنوش گیاهی پس از غذا


دمنوش زیره، نعناع، رزماری، آویشن یا رازیانه همراه کمی شکر بهترین نوشیدنی پس از غذا هستند زیرا به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کنند.

 

10. عدم مصرف سبزیجات خام


برخلاف تصور، سبزیجات خام به تناسب اندام کمک نمی‌کند زیرا مصرف زیاد آنها کولون را تحریک و باعث تورم می‌شود. در عوض، سبزیجات بخارپز با حفظ ویتامین‌ها انتخاب بهتری هستند و به سیستم گوارش نیز فشار نمی‌آورد. البته افزودن کمی غلات به آنها، حس سیری را نیز بیشتر می‌کند.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:Top Santé.fr

 رایج‌ترین خطاهای رژیم لاغری

برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو