۶ ترفند مهم برای داشتن مژه‌های شگفت‌انگیز
8 اردیبهشت 1399 ساعت: 12:2



ترفندهای ساده اما مهمی وجود دارند که می‌توانند مژه‌ها را به‌خوبی تغییر دهند و تاثیر زیادی در زیباتر کردن چهره شما داشته باشند.
بعضی خانم‌ها تا حدی از مژه‌های خودشان ناراضی هستند که دائما به‌دنبال ابزارها و روش‌های تازه‌ای برای آرایش مژه‌ها می‌گردند، اما باز هم به نتیجه مطلوب نمی‌رسند. تحقیقات نشان داده‌اند که داشتن مژه‌های مطلوب و زیبا باعث می‌شود تا خانم‌ها جوان‌تر و جذاب‌تر به نظر برسند. ترفندهای ساده اما مهمی وجود دارند که می‌توانند مژه‌ها را به‌خوبی تغییر دهند و تاثیر زیادی در زیباتر کردن چهره شما داشته باشند.

1. مژه‌ها را تمیز نگه دارید

اگر می‌خواهید مژه‌های جذابی داشته باشید، باید در مرحله شستشوی صورت کاملا به مژه‌ها دقت کنید. پس قبل از به‌کارگیری ریمل، مطمئن شوید که مژه‌ها کاملا تمیز، خشک و عاری از ذرات ریمل روز گذشته یا مواد آرایشی دیگر هستند. باقی ماندن کوچک‌ترین ذره‌ای از مواد آرایشی روز گذشته یا آرایش قبلی باعث می‌شود که ریمل حالت یکدست خودش را از دست بدهد و حتی سایه‌های بدجلوه‌ای روی مژه‌های پایینی نمایان شوند.

2. از فر مژه استفاده کنید

قبل از این‌که سراغ ریمل بروید، از فر مژه استفاده کنید. این ترفند به‌تنهایی و خیلی سریع می‌تواند کاری کند که مژه‌ها بلندتر به نظر برسند. به‌کارگیری فر مژه باید ۲ تا ۳ بار و از ریشه مژه‌ها تا میانه مژه‌ها انجام شود. اگر فر مژه را کمی با سشوار گرم کنید، مژه‌ها نیز راحت‌تر خم می‌شوند و حالت مطلوب‌تری به خودشان می‌گیرند.

3. از پودر برای مژه‌ها کمک بگیرید

قبل از این‌که کار با ریمل را شروع کنید، یک براش مژه کاملا تمیز بردارید و مقداری پودر شفاف مژه را با کمک آن به مژه‌های خودتان بزنید. این کار تارهای مژه را به‌خوبی از همدیگر جدا می‌کند و حجم بیشتری به آنها می‌دهد، تا جایی که مژه‌های شما بلند‌تر و پُرتر به نظر خواهند رسید.

4. در استفاده از ریمل زیاده‌روی نکنید

موقع استفاد از ریمل ۲ بار بیشتر فرچه را روی مژه‌ها نکشید، اما اگر به استفاده بیشتر اصرار دارید، نهایتا باید ۳ تا ۴ بار این کار را انجام دهید. اگر از این حد عبور کنید، مژه‌ها حالت غیرطبیعی و شدیدا سفتی به خودشان می‌گیرند و حتی قسمت زیر چشم‌ها را هم لکه‌دار می‌کنند.

5. با دقت و خیلی آرام با مژه‌ها رفتار کنید

باور کنید یا نه، هر لحظه ممکن است مژه‌ها بشکنند. شکستن مژه‌ها نیز از همان نوع شکستن موهای سر است. البته شکستن مژه‌ها به‌ندرت اتفاق می‌افتد، اما پیامدهای این اتفاق ممکن است تا مدتی ادامه یابد. الگوی رشد مژه‌ها با الگوی رشد موهای سر تفاوت دارد، بنابراین نباید انتظار داشته باشید که مژه‌ها نیز با سرعت موهای سر رشد کنند.
به همین دلیل هم هنگام استفاده از لوازم آرایش چشم یا پاک کردن مواد آرایشی از روی چشم‌ها باید خیلی دقت داشته باشید. استفاده از فر مژه هم باید خیلی آرام و با حوصله انجام شود.

6. نرم‌کننده برای مژه‌ها را فراموش نکنید

نرم‌کننده مژه‌ها ضخامت، طول یا استحکام مژه‌ها را تغییر نمی‌دهد، اما همچنان گزینه خوبی برای حفظ حالت طبیعی مژه‌ها است. امروزه می‌توانید محصولات نرم‌کننده مژه را که بعضی از آنها حاوی عصاره بادام و وانیل هستند برای نرم کردن و حفظ حالت طبیعی مژه‌ها خریداری کنید.


ترجمه: راضیه فیضی
منبع: Prevention


5 ترفند برای داشتن چشم‌های براق
ریمل خشکم را دور بیاندازم؟
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو