پاسخ به ۷ پرسش زیبایی که از پرسیدنش خجالت می‌کشید!
25 اسفند 1398 ساعت: 16:12



بعضی از ما سوالاتی در زمینه زیبایی داریم که از پرسیدن‌شان خجالت می‌کشیم و تصور می‌کنیم که اگر مطرح‌شان کنیم، مورد تمسخر دیگران قرار خواهیم گرفت.
بعضی از ما سوالاتی در زمینه زیبایی داریم که از پرسیدن‌شان خجالت می‌کشیم و تصور می‌کنیم که اگر مطرح‌شان کنیم، مورد تمسخر دیگران قرار خواهیم گرفت. اما نگران نباشید! ما به این سوالات در ذهن شما پاسخ خواهیم داد.

۱. آیا راهی برای از بین بردن سلولیت وجود دارد؟

سلولیت فقط یک لایه چربی طبیعی است که زیر پوست جمع می‌شود. ورزش کردن با تمرکز بر تقویت عضلات می‌تواند در بعضی موارد کاری کند که سلولیت‌ها کمتر نمایان شوند، اما سلولیت‌ها اساسا در افراد دارای پوست‌های تیره‌تر کمتر به چشم می‌آیند. امروزه بعضی از محصولات با ادعای ترمیم سلولیت‌ها به فروش می‌رسند، اما پزشکان هنوز در مورد این‌که کرم‌های مخصوص سلولیت واقعا در طولانی‌مدت اثرگذاری مثبت دارند یا نه، به نتیجه مشخصی نرسیده‌اند.

۲. چرا این‌قدر سرخ می‌شوم؟!

بیشتر افراد در موقعیت‌های مختلف، به‌خصوص در مواقع خجالت‌زدگی یا شرم‌زدگی، با حالت سرخ‌شدگی یا برافروختگی پوست صورت مواجه می‌شوند. با این‌حال اگر لک‌های پوستی قرمز کاملا تصادفی روی گونه‌ها، پیشانی یا چانه نمایان شوند، به احتمال زیاد مشکل به روزاسه برمی‌گردد و راه‌حلی جز مراجعه به متخصص پوست‌وجود ندارد. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید هر روز از کرم‌های ضدآفتاب دارای طیف وسیع و با حداقل SPF 30 استفاده کنید، زیرا نور خورشید از مهم‌ترین عوامل تحریک‌کننده برای روزاسه است.
در موارد نادر هم سرخ‌شدگی مکرر همراه با تپش قلب در موقعیت‌های اجتماعی مختلف می‌تواند از نشانه‌های اختلال اضطرابی باشد. اگر این حالت از نظر روانی، شما را تحت فشار قرار می‌دهد، حتما با یک روانپزشک مشورت کنید.

۳. من برای سفید شدن موها خیلی جوان هستم!


اگر کمتر از ۴۰ سال سن دارید و نیمی از موهایتان سفید شده‌اند، در موقعیت سفیدی زودرس موها قرار دارید. در موارد نادر، چنین حالتی می‌تواند از نشانه‌های اختلال تیروئید یا اختلال رنگدانه‌ای باشد، اما در اکثریت موارد ماجرا به ژن‌های والدین برمی‌گردد. رنگ کردن موها راه‌حل ساده‌ای است که می‌تواند مشکل شما را حل کند. اگر هم به موهای سفیدتان علاقه دارید، بهتر است از شامپوهای مخصوص موهای سفید استفاده کنید تا طراوت و شادابی آنها را حفظ کنید و مانع از زردی آنها شوید. سفیدی زودرس موها به این معنا نیست که زودتر از دیگران پیر شده‌اید.

۴. جوش‌های ناحیه نشیمنگاه واقعا جوش هستند؟!‌

احتمالا نه! با این‌که ممکن است این شبه‌جوش‌ها فولیکولیت باشند (نوعی عفونت فولیکول‌های مو)، اما شبه‌جوش‌های ریز سفید یا قرمز در ناحیه نشیمنگاه عمدتا کراتوز پیلاریس هستند. کراتوز پیلاریس نوعی مشکل پوستی بی‌ضرر است که می‌تواند در پشت بدن، گونه‌ها، بازوها، ران‌ها و ناحیه نشیمنگاه نمایان شود. این مشکل پوستی می‌تواند چندین سال ادامه داشته باشد، اما معمولا با ورود به دهه ۳۰ زندگی به‌صورت تدریجی از بین می‌رود. البته تا قبل از رسیدن به این سن می‌توانید طی روز چندین بار از محصولات مرطوب‌کننده برای مقابله با این شبه‌جوش‌ها استفاده کنید.

۵. چطور دچار ترک پوستی شدم؟!‌

وقتی پوست در اثر بارداری، ‌افزایش وزن یا رشد طبیعی در دوران نوجوانی کشیده شود، ممکن است که این خطوط شکل بگیرند. ترک‌های پوستی در گروه جوشگاه‌های پوستی قرار می‌گیرند که معمولا در آغاز قرمز یا بنفش هستند و سپس به رنگ سفید درمی‌آیند. این خطوط بیشتر از همه روی شکم، ران‌ها، باسن، پستان‌ها و کمر نمایان می‌شوند. امروزه لایه‌برداری شیمیایی و لیزردرمانی از موثرترین راه‌ها برای کاهش ترک‌های پوستی هستند. متاسفانه لوسیون‌ها و کرم‌ها معمولا کار زیادی برای رفع ترک پوستی انجام نمی‌دهند.

۶. چطور می‌توان پینه پاها را نرم کرد؟‌

بسیاری از افراد حداقل در یک دوره زمانی از زندگی‌شان با مشکل پینه بستن در پاشنه و قوزک پاها مواجه می‌شوند. پینه‌ها که همان لایه‌های پوستی ضخیم و مرده هستند، برای محافظت از بافت پاها در برابر فشارهای ناشی از راه رفتن شکل می‌گیرند. با این‌حال طبیعی است که شما از نمایان شدن پینه‌ها احساس خوشایندی نداشته باشید. برای مقابله با پینه‌ها باید پاها را در آب داغ فرو ببرید و پس از چند دقیقه از سنگ پا برای جداسازی لایه‌های پوستی مرده کمک بگیرید. لوسیون‌ها و کرم‌های حاوی اسید گلیکولیک هم به نرم شدن پینه‌ها کمک می‌کنند.

۷. چرا ناخن‌های من ترک می‌خورند و کج می‌شوند؟!

اگر دست‌های شما در طول روز بیش از حد با آب تماس داشته باشد، به‌خصوص اگر هر روز هم از شوینده‌های قوی استفاده کنید، حتما با مشکل ترک‌خوردگی، شکنندگی، پوسته‌ریزی یا کج‌شدگی ناخن‌ها مواجه خواهید شد. برای جلوگیری از این مشکل باید هر روز از محصولات مرطوب‌کننده استفاده کنید و موقع شست‌وشوی ظرف‌ها نیز حتما دستکش مناسب بپوشید. مکمل‌های بیوتین استاندارد هم به تقویت ناخن‌ها کمک می‌کنند. البته گاهی اوقات این مشکل ناخن‌ها به عفونت‌های قارچی برمی‌گردد که با تغییر رنگ ناخن‌ها همراه هستند. در این صورت تنها با مراجعه به پزشک می‌توانید مشکل را برطرف کنید.


ترجمه: یوسف صالحی
منبع: WebMD
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو