تهران یکی از مراکز داغ کرونا است| رشد مراجعان به مراکز درمانی نگران‌کننده است
21 فروردین 1399 ساعت: 01:1



دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت تهران یکی از مراکز داغ بیماری کرونا است و با هیچ استان دیگری قابل مقایسه نیست.
به گزارش سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران در جلسه شورای فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران که چهارشنبه ۲۰ فروردین تشکیل شد، اظهارداشت: طی هفته گذشته حدود ۱۰ درصد مردم غربالگری شدند و با همکاری مجموعه شهرداری این طرح سرعت گرفت و مدلی متفاوتی شکل گرفته است که در صورت موفقیت می‌تواند به عنوان یک الگوی بین المللی مطرح شود.

وی تهران را یکی از مهم ترین مراکز داغ بیماری کرونا برشمرد که با هیچ استان دیگری در کشور قابل مقایسه نیست و خواستار همکاری اعضای شورای شهر درخصوص اخذ تصمیمات و مصوباتی برای مقابله و مهار بیماری شد.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به جز دو یا سه روز بقیه ایام با صعود آمار مبتلایان روبرو بوده‌ایم.

زالی همچنین تهران را یکی از مهم ترین مراکز داغ بیماری کرونا برشمرد که با هیچ استان دیگری در کشور قابل مقایسه نیست و اجرای طرح ملی بسیج غربالگری کرونا توسط معاونان بهداشتی سه دانشگاه پایتخت با همکاری شهرداری و بسیج و سپاه را یک حماسه بزرگ عنوان کرد که در تهران رقم خورد.

وی متوسط سن متوفیان در شهر تهران را ۶۹,۲ سال ذکر کرد که نسبت به آمار کشوری بالاتر است و افزود: بیشتر بستری شدگان در بیمارستانها در رنج سنی ۵۰-۴۰ سالگی قرار دارند و این امر حاکی از این است که افراد مسن به هشدارها و توصیه ها توجه کرده و کمتر از منزل خارج شده اند.
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو