اخبار کوتاه کرونایی جهان
25 اسفند 1398 ساعت: 13:12



هر روز اخبار بسیاری درباره شیوع کرونا در کشورهای گوناگون جهان منتشر می‌شود.
در اینجا مروری می‌کنیم بر آخرین اخباری که درباره شیوع ویروس کرونا عامل بیماری کووید-۱۹ منتشر شده است.


کاخ سفید: تست کرونای رئیس جمهور آمریکا منفی است

دونالد ترامپ آخر هفته قبل در ویلای شخصی خود به نام مارالاگو در فلوریدا با هیاتی دولتی از برزیل از جمله ژائر بولسونارو رئیس جمهور این کشور دیدار کرده بود. حالا معلوم شده بعضی از اعضای این هیات به ویروس کرونا مبتلا هستند. به گفته مقامات کاخ سفید: "یک هفته بعد از شام خوردن با اعضای هیات برزیلی در مارالاگو، رئیس جمهور هیچ علائمی نشان نمی دهد."

اعمال تدابیر شدید تازه در اسپانیا و فرانسه

فرانسه و اسپانیا، از بزرگترین کشورهای اتحادیه اروپا، در تلاش برای مهار گسترش ویروس کرونا تدابیر شدیدی را اعلام کرده اند. فرانسه با ۶۳.۵ میلیون نفر جمعیت دستور بستن کلیه اماکن غیرضروری مورد استفاده عموم را از نیمه شب شنبه صادر کرده است. در اسپانیا، با ۴۶.۷ میلیون نفر جمعیت، هم محدودیت های گسترده ای بر تردد شهروندان از نیمه شب اجرا می شود.

کرونا در افغانستان؛ نمایندگان مجلس: آمار مبتلایان 'دروغ' است

وزارت بهداشت/صحت افغانستان اعلام کرده که با ثبت پنج مورد مثبت تازه دیگر از ویروس کرونا، واقعات مثبت این بیماری به ۱۶ رسیده است. حبیب الرحمان پدرام، یکی از نماینده‌های مجلس این آمار را "دروغ" خواند و گفت آمار واقعی از مردم پنهان می‌شود. او از نمایندگان خواست وزرایی که امروز در نشست شرکت کردند، بازخواست شوند

واتیکان جشن عید پاک را بدون تماشاگر برگزار می‌کند

واتیکان اعلام کرد که در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا جشن عید پاک را امسال بدون حضور مردم برگزار خواهد کرد.

گسترش روزافزون کروناویروس در آفریقا

برخی از کشورهای آفریقایی از موارد شیوع کروناویروس در این مناطق خبر داده‌اند.
تاکنون کروناویروس در آفریقا نسبت به آسیا و اروپا گسترش کمتری داشته است. با این حال شیوع اپیدمی در قاره‌ای که سیستم درمانی آن سست و ناکارآمد است، نگرانی زیادی برانگیخته است. رواندا نوزدهمین کشور آفریقایی است که کروناویروس به آن راه یافته است

همسر نخست وزیر اسپانیا کرونا گرفت

رسانه‌های اروپایی گزارش کرده‌اند که جواب آزمایش کرونا بگونا گومز، همسر پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا مثبت بوده است. دفتر نخست وزیری اسپانیا اعلام کرده که حال این زوج خوب است. در اسپانیا تاکنون بیش از ۶ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و حدود ۲۰۰ نفر نیز جان‌باخته‌اند.

افزایش مبتلایان به کرونا در ژاپن

خبرگزاری رویترز گزارش کرده که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن به یک هزار و ۴۸۴ نفر رسیده است. تاکنون ۲۲ نفر در ژاپن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

تعطیلی فروشگاه‌ها و رستوران‌ها در فرانسه

فرانسه با اعلام تعطیلی فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی از روز یکشنبه، از مردم خواست برای مبارزه با شیوع سریع ویروس کرونا در خانه بمانند.

لغو ۷۵ درصد از پروازهای بزرگترین ایرلاین آمریکا

شرکت هواپیمایی آمریکن ایرلاین تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا و افت شدید تقاضای سفرهای هوایی، اعلام کرده که قصد دارد ۷۵ درصد از پروازهای بین‌المللی خود را کاهش دهد.

اقدام انسان دوستانه رونالدو برای مبارزه با کرونا

ستاره پرتغالی یوونتوس برای کمک به هموطنانش برای مبارزه با کرونا دست به اقدام جالبی زد. او همه هتل هایش را در پرتغال به بیمارستان هایی برای کمک به مبتلایان به کرونا تبدیل کرده است. همه بیماران مجانی درمان خواهند شد و خود رونالدو حقوق همه پزشکان، پرستاران، پرسنل و همچنین داروهای مورد نیاز را خواهد داد.
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو