آخرین اخبار کرونا؛ ایران
شمار بیماران کرونا در ایران به ۵۵ هزار و ۷۴۳رسید| وضعیت نگران‌کننده در تهران
16 فروردین 1399 ساعت: 15:1



سخنگوی وزارت بهداشت روز شنبه ۱۶ فروردین آخرین آمار بیماری کرونا در کشور و تلفات ناشی از آن را اعلام کرد.
کیانوش جهانپور روز شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۵۵هزار و ۷۴۳ مورد رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۹ هزار و ۷۳۶ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۳۴۵۲ نفر رسید.

وی بیان کرد: ۴۱۰۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. مردم برای خوداظهاری غربالگری کرونا به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.
جهانپور اظهار کرد: باید از مشارکت مردم در همه هفته‌های اخیر و مدافعان سلامت در عرصه درمان و به خصوص در عرصه بهداشت تشکر کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت: وضعیت کرونا در تهران نگران کننده است


به گزارش سلامت به نقل از ایرنا، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وضعیت کرونا در تهران نگران کننده است و ترافیک امروز این نگرانی را به وجود آورده که هر یک از این خودروها می توانند ویروس را به محل کار و خانه منتقل کنند.

ایرج حریرچی روز شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: در استان‌هایی که زودتر شیوع کرونا شروع شده و معمولا استان‌های پر خطر بودند روند رو به نزول است و تعداد بیشتری از استان‌ها این روند را دارند اما متاسفانه برخی استان‌ها از نظر تعداد موارد و مرگ و میر روند صعودی نسبی دارند استان‌هایی هستند که ویروس کرونا دیرتر وارد شده است.
حریرچی افزود: سطح ترافیک امروز در تهران نگران کننده بود. در برخی بزرگراه‌ها خودروها ایستاده بودند و هر کدام می‌توانند ویروس رابه خانه یا محل کار ببرند.

احتمال بازگشت موج صعودی کرونا

حریرچی در پاسخ به پرسش ایرنا درباره بازگشایی مشاغل و پیامدهای آن گفت: اگر روال مشاغل به سابق برگردد که مد نظر هیچ کس نه در دولت و نه ملت نیست، دچار موج بازگشت بیماری خواهیم بود. شرایط بازگشت مشاغل مانند سال گذشته نیست اما همزمان با کنترل اپیدمی کرونا باید به مسائل اقتصادی هم توجه داشته باشیم چون در دو جبهه می جنگیم وعلاوه بر جنگ با کرونا در شرایط تحریم باید مسائل اقتصادی هم در نظر داشته باشیم.

کرونا تا پیدا شدن واکسن یا دارو با ماست

وی افزود: احتمال برگشت بیماری هست. رئیس حمهوری آمریکا، نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهوری خودمان هم گفته اند که تا زمانی که برای ویروس کرونا و بیماری آن واکسن یا دارویی ساخته نشود که حداقل ۱۸ ماه وقت لازم است یا اینکه خود ویروس دچار تغییرات نشود این ویروس در کشورهای مختلف موجود خواهد بود. هیچ کشوری نتوانسته این ویروس را به صفر برساند.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: ویروس کرونا فعلا تا ماهها خواهد بود و بسته به تغییرات آب و هوایی و رفتار مردم میزان شیوع آن بالا و پایین می شود. هدف و استراتژی فاصله‌گذاری اجتماعی هم این است که همزمان با کنترل و مهار کرونا، مسائل اقتصادی هم لحاظ شود البته بازگشایی مشاغل باید تدریجی و گام به گام باشد و قرار نیست یک ضرب همه مشاغل به وضعیت قبلی خود برگردند.

وی گفت: فعلا تا ۲۰ فروردین تعطیلات و شیفت بندی ها انجام می شود و برای بعد از این دوره برنامه ریزی ها اعلام خواهد شد. یک پیشنهاد این است که افراد پر خطر مانند بیماران قلبی، سرطانی، دیابتی ها و بیماران خاص همچنان مشمول دورکاری باشند که بعد از تصویب اعلام خواهد شد.

حریرچی گفت: بررسی نمودارها نشان می دهد مهمتر از تعداد بیماران این است که میزان ابتلا با چه سرعتی رشد می کند. شیب منحنی و تعداد خالص مبتلایان شاید به خودی خود اهمیتش به اندازه رشد بیماری نیست. البته نقص هایی داشته ایم از جمله اینکه تست در افراد سرپایی و بیماران خفیف کمتر انجام شده و تست ها بیشتر برای بیماران بستری و شدید و موارد بیمارستانی بوده است.

تست کرونا برای بیماران خفیف کم بود

معاون وزیر بهداشت افزود: اکنون تعداد تست برای افراد سرپایی را بیشتر انجام می دهیم. مهمترین نکته این است که اگر به موارد مرگ و میر توجه کنیم. کسانی که در بیمارستانها دچار مرگ می شوند حتما برای آنها تست انجام می شود و به خصوض از اول اسفند به بعد برای اغلب کسانی که در بیمارستان فوت کرده اند، تست انجام شده است.
وی ادامه داد: برای وزارت بهداشت موضوع مهم این است که با کمک دولت و ملت روند صعودی مرگ ناشی از کرونا کنترل شده و به خط صاف رسیده است. کشورهای کمی به این دستاورد پیدا کرده اند اما حتما نقص هایی هم داشته ایم.

تاکید ستاد ملی کرونا بر تداوم تعطیلی واحدهای خدماتی غیرضرور

بر اساس اطلاعیه صادره در این زمینه، در عین حال فعالیت تمامی واحدهای تولیدی– با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا– از تاریخ ۱۶ فروردین ماه بلامانع خواهد بود.

کارگروه اطلاع رسانی ستاد ملی کرونا در این اطلاعیه‌ اعلام کرد: فعالیت واحدهای تولیدی (با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا) از فردا ۱۶ فروردین بلامانع خواهد بود.

در خصوص فعالیت مشاغل صنفی، خدماتی و واحدهای تولیدی در هفته آینده، به اطلاع می‌رساند:

۱- واحدهای توزیعی، خدماتی و تجاری که مشمول ممنوعیت و محدودیت تردد و تجمع هستند و رسته‌های آن‌ها قبلاً در اطلاعیه‌های کمیته اجتماعی ستاد ملی کرونا اعلام شده، تا اطلاع بعدی این کمیته تعطیل خواهند بود.
۲- فعالیت همه واحدهای تولیدی (با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا) از تاریخ ۱۶ فروردین ماه بلامانع خواهد بود.
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو