مراقبت‌های زیبایی و سلامت پوست در دوران قرنطینه
6 فروردین 1399 ساعت: 17:1



دغدغه‌های ذهنی زمینه‌ساز بیماری‌های مختلفی هستند که به‌تدریج بر زیبایی تاثیر می‌گذارند. یکی از بهترین روش‌ها برای کسب آرامش به‌خصوص این روزها که نگرانی در مورد شیوع کرونا وجود دارد، تمرینات تنفس عمیق و ریلکسیشن است.
قرنطینه خانگی به دلیل شیوع کرونا امروزه مهم‌ترین توصیه سلامت محسوب می‌شود، اما این دوران ممکن است تا حدی با کسالت و بی‌حوصلگی و از طرفی استرس و اضطراب ناشی از بیماری همراه باشد که می‌تواند بر سلامت پوست تاثیر بگذارد. از این‌رو می‌توان در کنار توجه به اصول حفظ سلامت و شادابی پوست و موها، از این فرصت برای انجام مراقبت‌هایی که شاید به دلیل مشغله‌های زندگی فرصت انجام آنها پیش نمی‌آمد، استفاده کرد.

دوری از استرس؛ اولین توصیه سلامتی و زیبایی پوست
امروزه تاثیر استرس بر سلامت همه اندام‌های بدن از جمله شادابی ظاهری پوست، کاملا به اثبات رسیده است. دغدغه‌های ذهنی زمینه‌ساز بیماری‌های مختلفی هستند که به‌تدریج بر زیبایی تاثیر می‌گذارند. یکی از بهترین روش‌ها برای کسب آرامش به‌خصوص این روزها که نگرانی در مورد شیوع کرونا وجود دارد، تمرینات تنفس عمیق و ریلکسیشن است.

هر روز صبح و شب پیش از خواب، ده دقیقه را برای ریلکسیشن یا تن‌آرامی و دوری از افکار ناراحت‌کننده اختصاص دهید. کافی است در اتاق تنها بنشینید، نفس عمیق بکشید و چشم‌ها را ببندید. به تخیلات خود بیاندیشید، تجربیات سخت خود را به یاد آورید و به خود بگویید که افرادی با شرایط سخت‌تر از شما نیز در این دنیا زندگی می‌کنند. سپس خود را به خاطرات شیرین بسپارید و دوستان و اعضای خانواده که برایتان عزیز هستند را به خاطر آورید. حالا دوباره چند نفس عمیق بکشید و از احساس آرامشی که پیدا کرده‌اید، لذت ببرید.

رعایت ریتم خواب منظم و تغذیه متعادل
همزمان شدن دوران قرنطینه با تعطیلات نوروز باعث‌ شده تا بسیاری از افراد شب‌ها را تا دیروقت مشغول تماشای تلویزیون و مصرف تنقلات باشند و صبح‌ها نیز تا نزدیک ظهر بخوابند. گرچه این سبک طی یک تا دو شب تاثیر خود را نشان نمی‌دهد اما به‌تدریج بر سلامتی تاثیر می‌گذارد. علاوه بر اضافه وزن و افزایش زمینه ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت، تاثیر این سبک زندگی بر شادابی و زیبایی پوست نیز بارز است و با جوش‌های پوستی، تورم، تیرگی و چروک‌های اطراف چشم، خستگی و رنگ‌پریدگی در چهره ظاهر می‌شود. پس مانند همیشه در این دوران نیز به رعایت سبک زندگی سالم توجه جدی داشته باشید.

چند دقیقه ورزش در طول روز
این روزها نمی‌توان در پارک پیاده‌روی کرد یا به تمرینات گروهی در باشگاه ادامه داد اما دلیلی بر تنبلی و بی‌تحرکی نیست. حتی به رغم حضور مداوم در منزل، باید چند دقیقه‌ای طناب زدن، نرمش، یوگا و هر نوع ورزش مورد علاقه دیگر در برنامه روزمره گنجانده شود. ورزش روند پاکسازی بدن را تسریع و عضلات را تقویت می‌کند. همچنین بدن را از رخوت و کسالت رها می‌کند وبه پوست نشاط می‌بخشد.

ماساژ پوست سر با روغن‌های گیاهی
از جمله بهترین مراقبت‌های پوست و مو، ماساژ پوست سر با روغن‌های گیاهی است. البته توصیه می‌شود بیش از یک بار در هفته انجام نشود زیرا باعث چرب شدن خیلی زیاد موها خواهد شد. برای بهره‌مندی از این خواص، پس از شانه زدن موها، کمی روغن نارگیل، زیتون، بادام یا هر روغن گیاهی دیگر را روی پوست سر بریزید، پوست سر را ماساژ دهید و تارهای مو را نیز به آرامی چرب کنید. سر را با کلاه پلاستیکی بپوشانید تا روغن کاملا جذب شود. سپس سر را بشویید.

پاکسازی بدن به کمک لیمو
فصل بهار فرصت خوبی برای پاکسازی بدن محسوب می‌شود. در این زمینه راهکارهای مختلفی وجود دارد، اما یکی از ساده‌ترین و در عین حال موثرترین روش‌ها، مصرف لیمو است. توصیه می‌شود هر روز صبح، آب یک عدد لیموی تازه را در یک لیوان آب ولرم مخلوط و میل کنید. در صورت تمایل می‌توان کمی عسل نیز به آن اضافه کرد.
این نوشیدنی نه تنها در تامین ویتامین‌های موردنیاز روزانه نقش دارد بلکه مانع از گرفتگی عضلات و خستگی ناشی از ورزش می‌شود، عملکرد سیستم گوارشی و PH بدن را بهبود می‌بخشد، در کاهش وزن موثر است، فشارخون را کاهش می‌دهد و به بدن در مقابله با عوامل پیری کمک می‌کند. در نتیجه پاکسازی بدن و دفع مواد زائد، پوست نیز شاداب خواهد بود.

مراقبت از ناخن‌ها
ناخن‌ها نقش مهمی در زیبایی دست‌ها دارند و لازم است تا به‌طور مرتب به تقویت آنها توجه گردد. مراقبت از ناخن‌ها به راحتی در منزل انجام‌پذیر است و الزاما به معنای صرف هزینه و وقت زیاد نخواهد بود. کافی است ناخن‌ها را یک بار در روز، با کمی روغن بادام، نارگیل یا زیتون ماساژ داده و اطراف ناخن‌ها برس بکشید تا پوسته‌های مرده جدا شوند. سپس تکه‌ای لیمو که خاصیت ضدعفونی‌کننده دارد روی ناخن بکشید. در نهایت نیز برای اندازه کردن دلخواه ناخن به جای ناخن‌گیر از سوهان استفاده کنید. البته این کارها پس از پاک کردن لاک باید انجام شود.


مترجم: مریم‌سادات کاظمی
منبع:www.melty.fr
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو