رابطه مصرف فرآورده‌های آرایشی بهداشتی حاوی ویتامینC و چهره زیبا
ویتامین C از پیری پوست جلوگیری می‌کند
5 فروردین 1399 ساعت: 23:1



ویتامینC، گل سرسبد همه ویتامین‌ها است به‌طوری ‌که قابلیت‌های چشمگیری در رفع خستگی و به تعویق انداختن پیری دارد و دقیقاً به همین دلیل برای مراقبت از پوست بهترین گزینه ممکن محسوب می‌شود.
ویتامینC که معمولاً در میوه‌هایی چون کیوی، پرتقال، گلابی هندی،‌ انگور سیاه و... موجود است، خواص بسیاری برای پوست ما دارد. البته فقط یک‌سوم از ویتامینC جذب‌شده توسط بدن، به پوست می‌رسد! به همین دلیل برای داشتن پوستی شاداب و درخشان، لازم است تا به مصرف آن دسته از فرآورده‌های آرایشی بهداشتی روی بیاوریم که غنی از ویتامینC هستند.

تاثیرات مثبت ویتامینC روی پوست

ویتامینC که اسید آسکوربیک نیز نامیده می‌شود، برای عملکرد مناسب بدن و پوست لازم است. این ویتامین یک آنتی‌‌اکسیدان قوی است که نقش مهمی در محافظت از پوست در مقابل آلودگی‌های محیطی، نور خورشید و‌ استرس ایفا می‌کند و به همین دلیل می‌توان گفت که این ویتامین در پیشگیری از پیری پوست موثر است. درواقع ویتامینC تولید کلاژن، فیبروپلاست و اسید هیالورونیک را افزایش می‌دهد و به همین دلیل می‌تواند با شکل‌گیری چروک‌های پوستی مقابله نماید.

ویتامینC دوست شفیق پوست‌های خسته و گرفته است. این ویتامین شادابی و طراوت پوست را تقویت می‌کند و کیفیت اپیدرم (لایه بیرونی پوست) را بهبود می‌بخشد. با مصرف بهینه این ویتامین، رنگ چهره درخشان و پوست نرم‌تر و منسجم‌تر می‌شود.

البته اسیدآسکوربیک قابلیت‌های دیگری نیز دارد: اکسیداسیون ملانین را کاهش می‌دهد و درنتیجه شکل‌گیری لکه‌های قهوی را در سطح پوست به حداقل ممکن می‌رساند.

نحوه انتخاب فرآورده آرایشی بهداشتی حاوی ویتامینC

هنگام این انتخاب،‌ حتماً‌ به نوع پوست خود و احتیاجات آن دقت کنید! اما در عصر حاضر که آلودگی و استرس کمابیش در همه جا موج می‌زند، بهتر است فرآورده‌هایی استفاده کنید که غنی از ویتامینC و E باشند چون این محصولات توان بالایی در مقابله با تولید رادیکال‌های آزاد دارند.

معمولاً‌ تغییر فصل، آلودگی بیش از حد هوا،‌ استرس‌های زندگی و... بدن را با کمبود شدید ویتامینC روبه‌رو می‌کند و درنتیجه سلامت پوست به خطر می‌افتد. در این شرایط مصرف ویتامینC، همچون آبی بر آتش خواهد بود!

پوست‌های حساس و ویتامینC

از آنجا که فرآورده‌های آرایشی بهداشتی حاوی ویتامینC بسیار قوی هستند، مصرف آن‌ها معمولاً‌ به افرادی که پوست حساسی دارند، توصیه نمی‌شود. اگر بعد از مصرف این فرآورده‌ها در سطح پوست خود احساس سوزش، ‌خارش یا کشیدگی کردید، بهتر است استفاده از آن ‌را متوقف کنید. در چنین شرایطی معمولاً مصرف کرم روزانه کفایت می‌کند. البته توصیه می‌کنیم که کرم روزانه شما حاوی مقادیر اندکی از این ویتامین باشد.

نحوه مصرف فرآورده آرایشی بهداشتی حاوی ویتامینC

نحوه مصرف فرآورده‌های آرایشی بهداشتی حاوی ویتامینC کاملاً به نوع زندگی هر فرد بستگی دارد اما توصیه ما به شما این است که برای استعمال این فرآورده، شب‌ را انتخاب کنید چون قطعاً تاثیر ویتامینC در این زمان بیشتر از هر وقت دیگری است.

اگر شرایط زندگی شما به نحوی است که معمولاً روزها در معرض آلودگی هوا قرار دارید، پیشنهاد می‌کنیم که برای مقابله با اثرات منفی این وضعیت، صبح‌ها را برای مصرف این کرم یا فرآورده انتخاب نمایید.

یادتان باشد زمانی ‌که از یک فرآورده آرایشی بهداشتی حاوی ویتامینC استفاده می‌کنید، نباید بلافاصله بعد از مصرف در معرض آفتاب قرار بگیرید یا از فرآورده‌های دیگری استفاده کنید که حاوی اسید گلیکولیک باشند یا قابلیت لایه‌برداری داشته باشند، بنابراین اگر می‌خواهید با مصرف فرآورده‌های حاوی ویتامینC، بیشترین و بهترین نتیجه را بگیرید، لازم است در معرض آفتاب، نور و گرمای زیاد نباشید.


ترجمه: عفت عباسیان
منبع: www.cosmopolitan.fr
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو