شمار فوتی‌های کرونا در ایران به ۱۶۸۵ مورد رسید
3 فروردین 1399 ساعت: 17:1



سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۱۰۲۸ مورد جدید ابتلا به کرونا و ۱۲۹ مرگ جدید ناشی از آن در کشور خبر داد.
به گزارش سلامت به نقل از ایلنا، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۳ فروردین درباره آخرین آمار ابتلا به کرونا ویروس در ایران گفت: طبق اطلاعاتی که امروز از ۵۶ آزمایشگاه مورد تایید اطلاعاتی دریافت کردیم. از ظهر دیروز تا به امروز تعداد ۱۰۲۸ نفر تعداد مبتلایان قطعی کوید ۱۹ بوده است و به طور کل تعداد ۲۱ هزار و ۶۳۸ بیمار دچار ابتلا قطعی کرونا هستند.

وی درباره آمار بهبود یافتگان مبتلا به کرونا گفت: همچنین تعداد ۷۹۱۳ نفر از بیماری کرونا بهبود یافته‌اند.

جهانپور در خصوص آمار فوتی‌های بر اثر کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته گفت: متاسفانه تعداد ۱۲۹ نفر از بیماران جان باختند که جمع کل فوتی ها به ۱۶۸۵ نفر رسیده است.

وی در ادامه افزود: حدود 68 درصد از در گذشتگان افرادی هستند که سن بالای 60 سال دارند و این یعنی ما باید توجه بیشتری به سالمندان داشته باشیم و قاعدتا سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی از عوامل تهدید آنها است. امیدوارم به علت اهمیت این گروه سنی دید و بازدیدی نداشته باشیم . با کاهش سفرها و کاهش مراودات کمک کنیم این زنجیره قطع شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ما گزارش‌های موردی هم داریم که برخی افراد در تفرج گاه‌ها و پارک‌ها تجمع‌هایی به شکل خانوادگی دارند که آنها نیز باید به دستورات توجه کنند. این بیماری با کسی تعارف ندارد و عدم توجه به نکات بهداشتی و عدم توجه به تجمع خطرناک خواهد بود. اگر این روند در روزهای آتی ادامه داشته باشد نتایج منفی آن را خواهیم.

جهانپور گفت: به هر کسی که هنوز این بیماری را جدی نگرفته تاکید می‌شود به فیلم‌هایی که از بیمارستان‌ها منتشر شده دقت کنند تا میزان اهمیت توجه به نکات بهداشت و فردی را بدانند.

وی افرود: همکاران ما با جلب همکاری‌های بین بخشی و بررسی وضعیت افراد از طریق سامانه salamat.gov.ir که شما خود اظهاری خواهید کرد تلاش دارند آمارها را کاهش دهند اما زمانی به نتیجه خواهیم رسید که مردم همگی کمک کنند.

به گفته جهانپور موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان به شرح زیر است:

تهران: ۲۴۹

قم: ۱۷

گیلان: ۳۸

اصفهان: ۸۷

البرز: ۶۰

مازندران: ۳۶

مرکزی: ۳۶

قزوین: ۲۹

گلستان: ۱۰

خراسان رضوی: ۴۲

فارس: ۲۶

لرستان: ۳۳

آذربایجان شرقی: ۵۷

خوزستان: ۲۲

یزد: ۸۴

زنجان: ۲۸

کردستان: ۱۶

اردبیل: ۱۹

کرمانشاه: ۷

کرمان: ۸

همدان: ۱۹

سیستان و بلوچستان: ۱۵

هرمزگان: ۲

خراسان جنوبی: ۱۵

چهارمحال و بختیاری: ۲

ایلام: ۱۷

آذربایجان غربی: ۲۸

خراسان شمالی: ۲۶
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو