تغذیه پیشنهادی برای افراد مبتلا به کرونا
3 فروردین 1399 ساعت: 12:1



از آنجایی که برای کرونا هنوز درمانی کشف نشده است، افراد مبتلایی که در خانه قرنطینه هستند می‌توانند به کمک تغذیه مناسب به کاهش علایم و بهبود سریع‌تر حال خود کمک کنند. گلبول‌های سفید خون برای مقابله با ویروس به پروتئین، آهن، ویتامین B،C و Dو در عین حال آنتی اکسیدان‌ها نیاز دارند.
به همین دلیل لازم است در دوران بیماری از مواد غذایی غنی از این مواد معدنی و ویتامین‌ها از جمله تخم مرغ و ماهی، گوشت و سبزیجات و میوه‌ها استفاده و از خوردن مواد غذایی با ارزش تغذیه ای پایین و کالری بالا از جمله کیک، شیرینی و بیسکوییت‌ها و شکلات خودداری کنید. ماست نیز محصولی غنی از پروبیوتیک‌هاست و با ایجاد تعادل در فلور میکروبی روده می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند.

از آنجا که افراد بیمار معمولا اشتهای کمی دارند، بهتر است در حجم کم ولی به دفعات مواد غذایی باارزش دریافت کنند به طور مثال، در وعده صبحانه ماست و میوه‌های غنی از ویتامین C در کنار یک نوشیدنی گرم، مفید است. البته بر خلاف باور عموم مردم، مصرف عسل سبب افزایش قدرت سیستم ایمنی نمی‌شود اما درمانی مناسب برای گلودرد است.

همچنین، به عنوان میان وعده مصرف میوه‌های غنی از ویتامین C می‌تواند مفید باشد و روند درمان را سریع‌تر کند. برای ناهار مصرف مقداری گوشت نیز ضروری است. می‌توانید مقداری ماهی در کنار سبزیجات پخته یا پوره را هم مصرف کنید. برای وعده عصر نیز دم نوش گرم در کنار مغز بادام و باز هم میوه‌های تازه بهترین انتخاب است و در نهایت برای وعده شام سوپ سبزیجات به همراه پنیر سفید بسیار کمک کننده خواهد بود.

ترجمه: سمیه مقصودعلی
منبع: leparisien
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو