0
0
        

برنامه‌ریزی‌های لازم برای آموزش زائران راهیپمایی اربعین حسینی در خصوص بیماری آنفلوانزا انجام شده است. سلامت زائران از نظر ابتلا به بیماری آنفلوانزا تحت‌مراقبت قرار دارد، اما توصیه می‌کنیم گروه‌های پرخطر مانند افراد بالای65 سال، خانم‌های باردار، افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی، افراد با نارسایی کلیه و کبد، افرادی که تحت‌درمان داروهای ضدسرطان یا داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی بدن قرار دارند و بیماران دیابتی نوع پیشرفته، قبل از سفر به عراق، واکسن آنفلوانزا تزریق کنند.
توصیه نمی‌کنیم تمام زائران واکسن آنفلوانزا تزریق کنند، اما گروه‌های پرخطر حتما باید با مشورت پزشک، اقدام به تزریق این واکسن کنند و پس از آن عازم سفر زیارتی عراق شوند. در غیر این صورت ممکن است به آنفلوانزای شدید مبتلا شوند و جان آنها به خطر بیفتد.
در راهیپمایی اربعین سال گذشته، مواردی از آنفلوانزا در زائرانی که به کشور بازگشتند، مشاهده و در برخی از شهرهای کشور، موج اول آنفلوانزا با برگشت این زائران آغاز شد.
پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا در برخی گروه‌های سنی و بیماران، بسیار مهم و اساسی است. ابتدا باید مراقبت کنند تا به آنفلوانزا مبتلا نشوند، دچار نوع شدید آن نشوند، کار آنها به بیمارستان نکشد و در صورت نیاز به مراجعه به بیمارستان، به خوبی مراقبت و درمان شوند تا مبادا دچار عوارض شدید آنفلوانزا و مرگ ناشی از آن شوند.
بیماری‌های اسهالی و آنفلوانزا، بیماری‌های مهمی هستند که زائران حتما باید مراقب باشند به آنها مبتلا نشوند و اگر هر یک از زائران دچار علائم این بیماری‌ها شدند، حتما با ماموران بهداشتی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در تماس باشند چراکه این ماموران در تمام طول مسیر و محل اقامت زائران تا مرزهای غربی حضور دارند و داخل خاک عراق نیز خدمات بهداشتی و درمانی توسط سازمان هلال‌احمر ارائه می‌شود.




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام