0
0
        

یک دختر ۱۶ ساله طرفدار پروپاقرص یک گروه موسیقی پاپ که در کنسرت این گروه شرکت کرده بود، دچار پارگی ریه و نشت هوا از ریه به بافت‌های اطراف شد. به گزارش ایندیپندنت، این دختر پس از دچار شدن به اشکال تنفسی صبح روز بعد از کنسرت به مرکز پزشکی کودکان در دالاس تگزاس برده شد. معاینات و تصویربرداری نشان داد پارگی‌هایی در ریه او ایجاد شده و هوا از ریه به بافت‌های اطراف در قفسه‌سینه نشت پیدا کرده است.
دکتر جی مک اسلافتر، پزشک معالج این دختر گفت: «این اتفاق نادری است و من در طول دوران کارم فقط با دو مورد مشابه یکی در یک گروهبان آموزش‌دهنده سربازان و دیگری در یک خواننده اپرا برخورد داشته‌ام.»
به گفته این پزشک، بیمار دچار سرفه یا گلودرد نبود و سابقه‌ای از بیماری‌های ریوی نداشت. گرچه تنفسش سریع‌تر از حد عادی بود، در وضعیت بحرانی قرار نداشت، اما یک نشانه غیرمعمول در او مشاهده می‌شد؛ هنگامی که روی پوست گردن و سینه او فشار آورده می‌شد، صدای ترق و تروق بلند می‌شد. این صدا نشانه وارد شدن حباب‌های هوا درون بافت‌های زیرپوستی است. تصویربرداری اشعه ایکس نشان داد ریه‌ها اندکی روی هم خوابیده‌اند و هوا از ریه‌ها به 3 منطقه نشت کرده بود؛ بین ریه و دیواره قفسه‌سینه، درون قسمت میانی قفسه‌سینه و پشت حلق. به گفته پزشکان، نشت هوا به‌طور همزمان به هر 3 این مکان‌ها بسیار نادر است. سی‌تی‌اسکن ریه‌های این دختر عارضه زمینه‌ای خاصی نشان نداد. حدس پزشکان این است که این دختر که دچار دیابت نوع1 است به‌‌دلیل تنفس شدید ناشی از جیغ کشیدن در یک دوره افت قندخون دچار پارگی‌های ریز در مجاری تنفسی و نشت هوا به زیر پوست شده است. بیمار برای مشاهده در بیمارستان نگه داشته شد و برای مدتی به او اکسیژن وصل شد تا به بهبود ریه‌ها کمک شود، پس از مدت کوتاهی نیز مرخص شد. به گفته پزشکان، هوای نشت‌کرده خودبه‌خود جذب خواهد شد.




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام