0
0
        

یک واکسن جدید آنفلوانزا به‌صورت یک ورقه چسباندنی روی پوست تولید شده که آزمایش‌های اولیه بی‌خطر بودن آن را برای انسان‌ها ثابت کرده‌اند.
به گزارش بی‌بی‌سی، این ورقه چسباندنی دارای صدها سوزن میکروسکوپی مومانند در طرف چسبنده‌اش است که به سطح پوست نفوذ می‌کنند.
دانشمندان می‌گویند راحتی استفاده از این وسیله جدید ممکن است باعث شود افراد به‌خصوص کسانی که از تزریق با سوزن می‌ترسند، بیشتر واکسیناسیون آنفلوانزا را انجام دهند.
این واکسن چسباندنی را برخلاف واکسن تزریقی آنفلوانزا لازم نیست در یخچال نگه‌داشت بنابراین به‌راحتی می‌توان آن را در قفسه داروخانه گذاشت.
افرادی که این واکسن رویشان آزمایش شد، گفتند آن را به واکسن‌های تزریقی ترجیح می‌دهند.
این واکسن جدید در دانشگاه اموری و موسسه تکنولوژی جرجیا با حمایت مالی موسسات ملی سلامت آمریکا ساخته شده است.
سازندگان می‌گویند این واکسن به همان اندازه واکسن معمول و بدون اینکه دردی ایجاد کند، باعث حفاظت افراد در برابر ویروس آنفلوانزا می‌شود.
این ورقه چسبنده در بیرونی‌ترین لایه پوست (اپیدرم) نفوذ می‌کند، درحالی‌که واکسن معمول آنفلوانزا را باید درون عضله
تزریق کرد.
در آزمایش این واکسن جدید یک گروه ۱۰۰ نفری از داوطلبان به 2 گروه تقسیم شدند؛ در یک گروه واکسن معمول در عضله بازو تزریق شد و در گروه دیگر واکسن چسباندنی برای ۲۰ دقیقه روی پوست مچ قرار گرفت.
اغلب افراد در گروه واکسن چسباندنی احساس درد نکردند، اما برخی از آنها دچار آثار جانبی مختصری مانند قرمزی، خارش و حساسیت در پوست محل چسباندن واکسن شدند که طی چند روز به‌خودی‌خود بهبود یافتند.




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام