0
0
        

• برای شستشوی صورت از شوینده مناسب استفاده کنید. یک شوینده متناسب با نوع پوست بدون اینکه به چربی طبیعی پوست آسیب برساند و سبب خشکی و التهاب و حساسیت شود، آلودگی و آرایش را از روی پوست برمی‌دارد.
• اگر پوست صورت شما چرب است یا به طور مرتب از وسایل آرایشی استفاده می‌کنید، شستن صورت 1 یا 2 بار در روز لازم است، اما اگر از منزل بیرون نمی‌روید و آرایش ندارید، شستشو با آب خالی کفایت می‌کند.
• دمای آب برای شستشوی صورت نباید خیلی گرم یا سرد باشد. باور اشتباهی بین افراد وجود دارد مبنی بر اینکه آب گرم منافذ پوست را بازتر و آب سرد آنها را بسته نشان می‌دهد اما نکته مهم اینجاست که آب نباید سختی بالایی داشته باشد و دمای آن در حدی باشد که چربی اضافی روی پوست را‌ بردارد. قاعدتا بهترین آب، آب ولرم است که در شستشوی پوست با برس هم باید به این نکته توجه داشت.
• برخی مواد مثل عطرها، مواد آرایشی و ترکیباتی مانند پارابن‌ها می‌توانند زمانی که از برس شوینده پوست یا شوینده‌های قوی همزمان استفاده می‌کنید به پوست آسیب برسانند.
• هنگام خشک کردن پوست از حوله‌های نرم استفاده کنید. حوله زبر می‌تواند آسیب‌زننده باشد. بعد از شستشو اگر پوست خشک و حساسی دارید از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید.
• فراموش نکنید که حتما مجبور نیستید از محصولات گرانقیمت، با این تصور که بهترند، استفاده کنید. محصولی استاندارد متناسب با پوستتان تهیه و با خیال راحت مصرف کنید.
دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده
رئیس انجمن متخصصان پوست و موی ایران




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام