0
0
        

فرض کنید فرد مشهوری هستید و روزانه میلیون‌ها نفر چهره شما را می‌بینند. حالا فرض کنید یک بیماری پوستی هم دارید؛ آکنه، جوشگاه، جوش‌های سر سیاه یا منافذ باز پوستی... اینجاست که احتمالا دچار مشکلات متعدد می‌شوید. در چنین شرایطی مسلما به دنبال راهی برای کنترل و مهار مشکلتان می‌گردید. در این مطلب با 8 چهره مشهوری آشنا می‌شوید که برای رفع مشکلات پوستی‌شان از روش‌هایی استفاده کرده‌اند که تقریبا در دسترس تمام مردم هست و در این مسیر، موفق نیز بوده‌اند. آنها از دانش و تجربه بهترین متخصصان پوست کمک گرفته‌اند و به این ترتیب، مشکلشان حل شده است.
رنه زلوگر و روزاسه
این بازیگر سرشناس ‌هالیوود مبتلا به بیماری روزاسه بوده؛ یک بیماری التهابی مزمن که باعث سرخی صورت، خشکی پوست، آکنه، جوش‌های قرمز و سفید می‌شود. او ابتدا به کمک آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی و محصولات حاوی اسید آزلائیک و رتنیوئیدها توانست مشکل خود را تا حدی کنترل کند، اما در نهایت آنچه او را تا حد زیادی درمان کرد، لیزر بود. لیزر IPL با تاثیرگذاری بر لایه‌های عمقی پوست به تقویت عروق خونی و بهبود ظاهر پوست کمک قابل‌توجهی می‌کند.
کامرون دیاز و آکنه
این بازیگر سرشناس آمریکایی نیز از جمله مشاهیری است که به‌دلیل ابتلا به آکنه رنگ پوستش تیره و روشن بود و یکنواختی خود را از دست داده بود. آکنه و مواجهه با نور خورشید و افزایش رنگدانه‌های پوست، باعث بروز تغییراتی در رنگ پوست او شده بود که چندان خوشایند نبود. دیاز برای رفع این مشکل مرتب میکرودرم ابریژن انجام داد و از لایه‌بردارهای اسید لاکتیک استفاده کرد. میکرودرم ابریژن، ‌درمانی غیرتهاجمی است که به‌وسیله ابزاری با نوک الماس انجام می‌شود و بعد از چند جلسه باعث روشن‌تر شدن پوست خواهد شد.
ویکتوریا بکام و آکنه
ویکتوریا بکام از افراد مشهوری است که به‌دلیل جای آکنه، پوستی کدر و بدحالت داشت اما به‌تدریج پوستش صاف و درخشان شد. او برای درمان جای آکنه در صورتش از پرکننده‌های جوودرم و رستالین استفاده کرد که در عین پرکردن جای جوش‌ها و فرورفتگی ناشی از آنها، مانع عود مجدد بیماری نیز می‌شود. برای رفع جوشگاه‌‌های عمیق نیز جراحی در کنار لیزردرمانی برای بازسازی پوست و جوانسازی به ویکوریا بکام توصیه شد.
اوا لونگوریا و آکنه
یکی دیگر از مشاهیر مبتلا به آکنه و چربی بیش از اندازه پوست، اوا لونگوریاست. دلیل مشکلات پوستی این بازیگر، استرس بالای کاری او عنوان شد. به هر حال، او برای رهایی از این مشکل، از ترکیبات گوگرد به‌صورت موضعی استفاده کرد تا منافذ پوستش تخلیه شود و چربی‌اش کاهش یابد. البته او برای درمان سریع آکنه و فروکش کردن جوش‌ها از تزریق کورتیزون هم بهره ‌برد تا التهاب به سرعت بخوابد و جوش‌ها در عرض چند روز ناپدید شوند. این تزریق تنها در شرایط خاص و به‌ندرت انجام می‌شود. نکته‌ بسیار مهم این است که نباید از محصولاتی استفاده کرد که کاملا پوست را خشک می‌کنند.
ماریا شاراپوا و تعریق مفرط
این ورزشکار به‌دلیل انجام ورزش تنیس زیاد عرق می‌کند. به دنبال این تعریق، باکتری‌ها روی پوستش تجمع پیدا می‌کنند و مجبور است مرتب با حوله صورتش را خشک کند. این کار باعث ترشح بیشتر سبوم و چرب شدن پوست می‌شود. بهترین درمانی که متخصص برای مقابله با باکتری‌ها به او توصیه کرده، استفاده از پروکسید بنزوییل است که باید به طور موضعی روی تمام نواحی پوست صورتش استفاده شود. پروبیوتیک‌ها و سایر محصولات برپایه اکسیژن هم نتایج خوبی خواهند داشت. پیلینگ هم از عمل‌های پوستی مورد علاقه این تنیس‌باز مشهور است.
گوئینت پالترو و آکنه
حتی اگر مبتلا به آکنه نباشید، جوش‌های هر از گاهی هم می‌توانند آزاردهنده باشند. گوئینت پالترو برای فرار از این جوش‌ها رژیم غذایی ارگانیک دارد. به گفته این بازیگر مشهور آمریکایی، مصرف مواد غذایی پروبیوتیک نه‌تنها به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند بلکه تاثیر قابل‌ملاحظه‌ای بر پوست دارد. مواد غذایی غنی از ویتامین A و زینک نیز به کاهش ترشح سبوم و چرب شدن افراطی پوست کمک می‌کند. این خانم از گوشت‌های ارگانیک بدون هورمون استفاده می‌کند و لبنیات، قندهای تصفیه‌شده و مواد غذایی با تغییر ژنتیکی را از برنامه غذایی‌اش حذف کرده است.
پرنیان پناهی




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام