0
0
        

آرایش سرد
آرایش کردن معمولا تغییرهای ویژه‌ای در حالت چشم و در کل صورت افراد ایجاد می‌کند. شاید خیلی از شما تا به حال در مورد اینکه آرایش کردن هم ممکن است تابستانی و زمستانی داشته باشد، مطلبی نشنیده باشید و برایتان جالب باشد که بدانید رمز حفظ و ارتقای زیبایی ظاهری در زمستان این است که از کمترین مواد آرایشی استفاده و در بعضی از قسمت‌های چهره، حسی از زمستان را به آرایش خود اضافه کنید. اگر بدانید چطور باید درست آرایش کنید، این کار باعث زیباتر شدن چهره شما می‌شود اما برعکس، رعایت نکردن نکاتی ساده می‌تواند از زیبایی طبیعی چهره شما بکاهد. نکته‌هایی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، مواردی است که هر خانمی باید بداند و حین آرایش در فصل سرد، آنها را رعایت کند.
1. هنگام خرید کرم‌پودر، بهتر است رنگ آن روی خط چانه امتحان شود. به‌دلیل تابش آفتاب و بروز جوش، رنگ پوست صورت با رنگ پوست بدن متفاوت است. اگر رنگ کرم‌پودر با توجه به رنگ گونه انتخاب نشود، استفاده از آن ممکن است ظاهری غیرطبیعی ایجاد کند، بنابراین هنگام انتخاب رنگ کرم‌پودر 3 رنگ مختلف را روی خط چانه امتحان کنید. آنها را روی پوست پخش کنید و هر کدام بهتر محو شد، آن را انتخاب کنید.
2. کرم‌پودر باید به‌طور درست و از مرکز صورت به اطراف پخش شود. اگر کرم‌پودر ابتدا روی خط چانه یا خط رویش مو استفاده شود، به‌صورت ظاهری نامطلوب می‌دهد، انگار که از ماسک استفاده شده است. کرم‌پودر باید از وسط صورت به اطراف پخش و در لبه‌‌‌‌های صورت محو شود تا ظاهر، طبیعی‌‌تر به نظر برسد.
3. از آنجا که در فصل سرما پوست خشک می‌شود، بهتر است از کرم‌هایی با میزان مرطوب‌کنندگی بیشتر استفاده کنید تا بتوانید پوسته‌پوسته‌شدن ناخوشایند پوست ناشی از سرما را بپوشانید.
4. بهتر است از کرم‌پودرهایی که پوشانندگی بیشتری دارند، استفاده کنید تا هر نوع قرمزی و لکه روی پوست را که در این فصل سرد ایجاد شده، بپوشاند.
5. استفاده از اسپری مرطوب‌کننده صورت باعث تثبیت آرایش صورت می‌شود و پوست را در تمام طول روز شاداب نگه می‌دارد.
6. برای آرایش گونه‌هایتان در فصل سرما، از رژگونه‌ای استفاده کنید که رنگش از آنچه که معمولا به‌کار می‌برید، تیره‌تر باشد. یکی از بهترین رنگ‌ها شاه‌توتی است. رژگونه را فقط روی استخوان گونه پخش و به آرامی با اسفنجتان روی پوست ترکیب کنید تا هر خط مشخصی را محو کند. در فصل پاییز و زمستان استفاده از کرم و رژگونه بهتر از پودر است. با بالا رفتن سن و سال، پوست، رگ‌‌‌‌های خونی خود را از دست می‌دهد و رنگ پوست رو به زردی می‌زند، با استفاده از رژگونه می‌توان ظاهر جذاب‌تری داشت.
7. چشم‌هایتان را با تلفیق درستی از سایه چشم‌های تیره و روشن آرایش کنید. با این ترفند پف پلک کم می‌شود و ظاهر آن جوان‌‌تر به نظر می‌رسد. باید از سایه مات رنگ روشن برای پلک بالا استفاده کرد و برای حد فاصل خط پلک تا ابرو از سایه‌ای به رنگ خاکستری متمایل به قهوه‌ای کمک گرفت‌‌‌. زیر ابرو را کمی رنگ روشن کار کنید تا خط ابرو به چشم بیاید و در نهایت از سایه رنگ تیره به‌عنوان خط چشم و در کناره‌های چشم استفاده کنید.
8. پوست لب‌ها در هوای سرد به مراقبت بیشتری نیاز دارد. ابتدا لب خود را با کرم آرایشی زیر ساخت بپوشانید و بعد از استفاده از رژلب از یک برق لب چرب و روشن‌تر روی لبتان استفاده کنید؛ از مرکز دهانتان به سمت بیرون. قبل از زدن رژ، لب‌هایتان را با کمی کرم مرطوب‌کننده و نرم‌کننده مرطوب کنید تا پوسته، ترک و خشکی‌های ناخوشایند ناشی از سرما را از بین ببرد.
9. اگر قرار است به میهمانی بروید، چند ساعت قبل آرایش کنید و اجازه دهید مواد آرایشی به خوبی روی پوست بخوابد. پس از استفاده کرم‌پودر از کانسیلر روی نواحی مختلف صورت (پیشانی، دور چشم‌ها، چانه و خط چانه) استفاده کنید تا به اعضای صورت حجم دهید. می‌توانید با اسفنج، پودر درخشان‌کننده نیز روی صورت پخش کنید. 2 دقیقه یا بیشتر مکث و سپس آرایشتان را تکمیل کنید.
10. با استفاده از سایه چشم‌های کرمی مشکی، سایه دودی‌‌‌‌های زیبا خلق کنید. معمولا نقره‌ای مرواریدی برای هر رنگ پوستی مناسب است. دقت کنید اگر سایه‌‌ها تیره‌تر از حد لازم باشند، چهره را مصنوعی و نازیبا می‌کنند. از دیگر رنگ‌های سایه که می‌توانید برحسب علاقه یا رنگ لباستان به کار ببرید، رنگ‌های صورتی سرد و آبی یخی و بنفش کمرنگ است که هر کدام به یک اندازه جالب و زیباست. با یک فرچه آرایشی باید سایه را روی کل پلک پخش سپس با استفاده از فرچه یا برس مودار آن را به سمت خط ابرو محو کرد.
11. با استفاده از فرچه‌های بادبزنی درخشندگی و حجیم‌سازی طبیعی صورت را به دنبال آرایش تکمیل کنید. فرم موهای این برس به‌گونه‌ای است که مواد آرایشی را به‌گونه‌ای مطلوب در نواحی زیادی پخش می‌کند و باعث می‌شود ظاهر پوست طبیعی‌‌تر به نظر برسد.
12. تیرگی‌‌‌‌های صورتتان را با استفاده از سایه یا کرم‌های اصلاح‌کننده‌‌‌‌های قرمز و سبز بپوشانید. فقط استفاده از کانسیلر برای پوشاندن تیرگی‌‌‌‌های صورت کافی نیست. با استفاده از اصلاح‌کننده سبز، قرمزی‌‌‌‌های صورتتان را خنثی کنید و با استفاده از اصلاح‌کننده نارنجی نقاط کبود و سایر تیرگی‌‌‌‌های صورتتان را از بین ببرید. پس از کار با اصلاح‌کننده، طبق روال معمول آرایش روزانه، از کرم‌پودر، کانسیلر و... استفاده کنید.
13. فراموش نکنید اول باید کرم مرطوب‌کننده بعد کرم‌پودر و در نهایت کانسیلر استفاده کنید! درصورتی که اول کرم‌پودر را روی صورت پخش کنید نیاز به استفاده زیاد از کانسیلر نیست زیرا کرم‌پودر به‌عنوان لایه زیرین آرایش محسوب می‌شود و به حدکافی پوست را پوشش می‌دهد.
14. برای محو کردن جوش صورت، مراحل مربوط به استفاده از کرم‌پودر، کانسیلر و پودر تثبیت‌کننده را انجام دهید سپس با استفاده از یک برس کوچک هر جایی از صورت که جوش زده، با کرم‌پودر بپوشانید و سپس کرم‌پودر را پخش کنید. 2بار این عمل را انجام دهید، همین روند را با پودر تثبیت‌کننده تکرار کنید. به این ترتیب جوش برای کل روز از صورت محو می‌شود.
15. اگر ابروهای کم‌پشتی دارید با مراجعه به پزشک از داروهای پر پشت‌کننده استفاده کنید. اگر ذاتا ابروهای نازک و کم‌پشتی دارید، می‌توانید از مداد یا سایه ابرو یا هاشور موقت برای زیباتر کردن ابروها کمک بگیرید.
16. استفاده از پودرهای مات‌کننده برای پوست‌‌‌‌های چرب لازم است، اما هرگز زیاده‌روی نکنید زیرا حالت ماسیده در صورت می‌دهد. براق بودن ناحیه پیشانی و بینی در پوست‌‌‌‌های چرب با استفاده از پودرهای مات‌کننده از بین می‌رود.
17. تا جای ممکن با انگشت آرایش نکنید. استفاده از اسفنج باعث پخش یکنواخت کرم‌پودر در سراسر صورت می‌شود. باید کرم‌پودر را با حرکات دایره‌ای توسط اسفنج به‌طور یکنواخت در کل صورت پخش کرد.
منبع: choiceweekly




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام