0
0
        

«دستور آشپزی» این هفته، به طرز تهیه غذایی با کالری متوسط و بسیار مناسب برای گیاهخوارانی اختصاص داده شده که دوست دارند تجربه خوردن غذاهایی شبیه کتلت یا حتی استیک را در برنامه غذایی‌شان داشته باشند. این غذای ترد و خوش‌طعم، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای به اشتها آوردن بچه‌های بدغذا یا افرادی باشد که سهم کمتری را در رژیم غذایی‌شان به سبزیجات اختصاص می‌دهند.
مقدار کالری این غذا
مواد غذایی یادشده در مجموع 805 کیلوکالری انرژی دارند که در صورت تقسیم کردن این غذا میان 4 نفر به هر یک تقریبا 200 کیلوکالری انرژی خواهد رسید. البته در صورت همراه کردن این غذا با نان به ازای هر برش نان (یک کف دست) مقدار انرژی یادشده، 80 کیلوکالری دیگر نیز اضافه خواهد شد.
همراهان این غذا
یک لیوان نوشیدنی گیاهی مانند شربت بهارنارنج، شربت لیمو، شربت نعناع یا حتی یک لیوان دوغ کم‌نمک همراه با نعناع می‌تواند کنار این غذا قرار بگیرد. سالاد سبزیجات نشاسته‌ای مانند ترکیبی از ذرت، نخودفرنگی و سیب‌زمینی همراه کمی آبلیمو هم می‌تواند همراه خوبی برای آن باشد. سس مناسبی که می‌توان با این غذا همراه کرد هم می‌تواند ترکیبی از کمی سس سیر، زرده تخم‌مرغ پخته و رنده‌شده، فلفل، نمک، روغن زیتون، پونه و نعناع ساطوری با مقداری آبلیمو یا سرکه باشد.
طـرز تـهـیـه
برای آماده کردن این غذا باید ابتدا سرکه، سس سویا و مریم‌گلی یا آویشن را با هم مخلوط کنید. قارچ‌ها را در ظرفی پهن کنید و این ترکیب سرکه‌ای را روی آنها بریزید و 10 دقیقه اجازه دهید تا قارچ‌ها، کاملا طعم‌دار شوند. در این مدت، 1 قاشق از روغن زیتون را در تابه نچسبی گرم کنید. حدود 10 دقیقه پیازها را در آن تفت دهید تا پیازها کاملا طلایی شوند. آب را اضافه کنید و تا تبخیر شدن آب و نرم شدن کامل پیازها به تفت دادن ادامه دهید. نمک و فلفل را به پیازها اضافه کنید. قارچ‌ها را روی دستمالی بچینید تا رطوبت‌‌شان کشیده شود. سپس آنها را در آرد سوخاری بغلتانید و درنهایت، با ترکیب کردنشان با پیازها، آنها را به شکل کتلت دربیاورید. در صورت تمایل، دوباره روی این کتلت‌ها مقداری پودر سوخاری بپاشید و سپس، آنها را در 4 قاشق روغن زیتون باقیمانده، سرخ کنید. هر طرف این کتلت‌ها را حدود 4 دقیقه سرخ کنید. هنگام سرو، مقداری پنیر رنده‌شده و پیاز حلقه‌شده هم روی کتلت‌ها قرار دهید.
شما هم می‌توانید با ارسال دستور پخت غذای سنتی شهرتان ما را در صفحه «دستور آشپزی» همراهی کنید. همچنین اگر روش پختی خاص برای یک غذای رایج بلدید و دل‌تان می‌خواهد دیگران را نیز با این روش آشنا کنید، کافی است از طریق صفحه «با خوانندگان» با ما تماس بگیرید و تجربه‌تان را با سایر خوانندگان «سلامت» در میان بگذارید.
ترجمه:ندا احمدلو




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام