0
0
        

«دستور آشپزی» این هفته به طرز تهیه غذایی با کالری بسیار پایین و ارزش تغذیه‌ای بالا اختصاص دارد که می‌تواند بهترین گزینه برای یک شام سبک یا حتی ناهار برای آنهایی باشد که رژیم لاغری دارند. این دستور غذایی، بدون هرگونه گلوتن است و می‌تواند گزینه خوبی برای افراد مبتلا به سلیاک باشد. نکته دیگر اینکه برگ تمام انواع کلم یا کاهو می‌تواند برای تهیه این غذای جذاب مورد استفاده قرار بگیرد تا شما برای خرید مواد اولیه به دردسر نیفتید.
مقدار کالری این غذا
مواد غذایی یادشده در مجموع 1100 کیلوکالری دارند که در صورت تقسیم کردن آن میان 4 نفر به هر یک 275 کیلوکالری انرژی خواهد رسید. البته در صورتی که این غذا را با نان میل کنید به ازای هر برش نان (یک کف دست نان) 80 کیلوکالری به مقدار یادشده، اضافه خواهد شد.
همراهان این غذا
این غذا حاوی پروتئین و ویتامین کافی است و تنها موردی که کمتر در آن به چشم می‌خورد، حجم کربوهیدرات‌هاست. به همین دلیل اگر اهل غذای رژیمی نیستید یا نیاز به دریافت کالری بالاتری دارید، می‌توانید یکی-دو تکه نان سبوس‌دار یا مقداری برنج را با این خوراک همراه کنید. سرکه بالزامیک یا روغن کنجد هم می‌توانند طعم جذاب‌تری به این غذا بدهند. به علاوه، نوشیدنی نعناع یا لیمو، همراهان مناسب‌تری برای این خوراک هستند.
طـرز تـهـیـه
برای آماده کردن این غذا ابتدا باید برگ‌های کاهو را بشویید و بگذارید تا کاملا خشک شوند. روغن را در تابه نچسبی گرم کنید. میگوها را همراه نمک داخل تابه بریزید و حدود 6 دقیقه آنها را تفت بدهید. در ظرف کوچکی، ماست، سرکه و پودر کاری را کاملا ترکیب کنید. تابه را از روی حرارت بردارید و سس ماست را روی میگوها بریزید. میگوها را در برگ کاهو سرو کنید و برای تزیین آن هم از فلفل دلمه‌ای، ریحان و برگ پیازچه کمک بگیرید.
ترجمه:
ندا احمدلو




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام