0
0
        

بسیاری از خانم‌هایی که صورتشان درشت است، ممکن است دوست داشته باشند چهره‌شان را باریک‌تر و ظریف‌تر جلوه دهند. این گروه معمولا دنبال رژیم‌هایی می‌گردند که صورتشان را کمی لاغرتر کند، در حالی که متخصصان تغذیه می‌گویند رژیم بخصوصی برای اینکه بخش خاصی از بدن را به طور اختصاصی لاغر کند، وجود ندارد. نکته‌ مهمی که در این میان وجود دارد، آن است که بیشتر این افراد از یک مساله ساده غفلت می‌کنند؛ اینکه شاید با ایجاد چند تغییر کوچک در مدل مو و آرایش خود بتوانند به هدف مطلوبشان دست پیدا کنند. در ادامه این مطلب با 8 اشتباه رایجی که خانم‌ها مرتکب می‌شوند و نتیجه‌اش چیزی جز پهن‌تر دیده‌شدن صورت نیست، آشنا خواهید شد.
1 پیشانی بلند بدون موی چتری
هدف از آرایش باید ایجاد‌ هماهنگی بین اعضای صورت و پوشاندن نقایص ریز باشد. در افرادی که پیشانی بلندی دارند، نباید آرایش مو به شکلی باشد که این ناحیه کاملا نمایان شود.
یک توصیه: هنگام آرایش مو، چتری بگذارید و اگر علاقه‌ای به این نوع مدل مو ندارید، اجازه دهید حجمی از موها به صورت مورب روی صورتتان بریزد. در این شرایط به جای اینکه بزرگی پیشانی نظر طرف مقابلتان را به خود جلب کند و صورتتان را درشت نشان دهد، خود به خود نگاه به سمت چشم یا دهان جلب می‌شود و صورت شما زیباتر دیده خواهد شد.
2 موی کوتاه با وجود غبغب
خانم‌هایی که غبغب دارند، معمولا سعی می‌کنند با پوشیدن نوع خاصی از یقه آن را بپوشانند اما واقعیت این است که موهای کوتاه و پسرانه مخصوصا مدل‌هایی که تا زیر گوش و بالای فک هستند، غبغب را بیشتر نشان می‌دهند.
یک توصیه: مدل مویی را انتخاب کنید که بلندی موها تا روی شانه و بلندتر یا حداقل تا زیر فک دارند. این نوع مدل مو‌ هماهنگی بیشتری ایجاد می‌کند و غبغب را می‌پوشاند.
3 موی گرد با وجود صورت گرد
داشتن صورت گرد به هیچ عنوان زشت و نازیبا نیست، به شرط اینکه با آرایش آن را گردتر از معمول نشان ندهید. توپی کردن مدل مو با چتری صاف باعث گرد‌تر به نظر آمدن چهره و به هم ریختن‌ هماهنگی می‌شود.
یک توصیه: بهترین شیوه آرایش مو برای شما مدل موی مجعدی است که حداقل تا روی شانه پایین بیاید. مدل موی بلند آشفته هم ایده خوبی است.
4 دم‌اسبی کردن موها
این شیوه جمع کردن مو سریع و شیک است اما مشکل بزرگی که دارد، این است که تمام نواقص کوچک چهره را به نمایش می‌گذارد. مثلا اگر پیشانی بزرگی دارید یا دچار چین و چروک صورت هستید و... بستن مو به این شکل آنها را برجسته‌تر خواهد کرد.
یک توصیه: هنگام بستن مو به شکل دم‌اسبی چند تار مو روی پیشانی یا گوشه صورت رها کنید و دم مو را روی شانه‌تان بیندازید.
5 موی صاف با وجود صورت زاویه‌دار
اگر صورت زاویه‌دار و مربعی دارید، بهتر است مدل موهایی انتخاب نکنید که خود زاویه‌دار یا صاف هستند. در این شرایط شکل فک و گونه‌های شما بیشتر به چشم می‌آید.
یک توصیه: بهتر است با مدل موی بلند و گرد در چهره‌تان هماهنگی ایجاد کنید.
6 موی کوتاه با وزن زیاد و قدکوتاه
مدل مویی که انتخاب می‌کنید، نه‌تنها روی صورتتان، بلکه روی اندامتان هم تاثیر‌گذار است. اگر قد کوتاه و صورت چاقی دارید، انتخاب مدل موی کوتاه می‌تواند اندامتان را چاق‌تر نشان دهد.
یک توصیه: مدل موی بلند یا نیمه‌بلند را انتخاب کنید تا اندام شما را کشیده‌تر نشان دهد. اگر عادت به بستن موها دارید، همیشه کنار صورت چند تار مو آویزان کنید تا صورتتان را لاغر‌تر و کشیده نشان دهد.
7 شینیون خیاری
بیشتر خانم‌های بالای 50 سال این مدل را می‌پسندند و به نظرشان شیک است اما اگر صورت گردی دارید، بهتر است خیلی این مدل را انتخاب نکنید. کشیدن موهای اطراف گوش در این مدل‌ هماهنگی صورتتان را از بین می‌برد و به چهره‌تان شکلی بسته‌بندی‌شده می‌دهد.
یک توصیه: اگر مدل خیاری را می‌پسندید، همیشه چند تار از موهایتان اطراف گوش‌ها آویزان کنید تا‌ هماهنگی بیشتری ایجاد کند.
8 موی صاف و چسبیده به سر
موهایی که خیلی لخت است و به کف سر می‌چسبد، نگاه را به سمت بالای بدن جلب می‌کند و اگر کوتاه‌قد باشید، صورتتان را درشت نشان خواهد داد.
یک توصیه: برای ایجاد‌ هماهنگی کمی به موها پوش دهید و آنها را حجیم‌تر کنید. مدل موهایی که بالای سر جمع می‌شوند هم مناسب هستند. این کار قد شما را بلند‌تر نشان خواهد داد.
منبع: medisite.fr
ترجمه: سمیه مقصودعلی




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام