0
0
        

شب یلدا در کنار تمام آداب و رسومی که با خود همراه می‌آورد، ما را به مصرف گروهی از خوراکی‌های سالم و خوش‌طعم هم دعوت می‌کند. در میان این خوراکی‌ها، مصرف 2 گروه از آنها از اهمیت بالاتری برخوردار است و اگر ما به نهادینه کردن استفاده از چنین خوراکی‌هایی در طول سال عادت کنیم، می‌توانیم گام بزرگی برای حفظ سلامتمان برداریم. گروه اول این خوراکی‌ها، میوه‌های قرمز، تازه و آبداری مانند انار و هندوانه است که حجم بالایی از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها را در خود جای داده‌اند. ویتامین C در کنار سایر ویتامین‌ها و املاح جزو دارایی‌های ارزشمند این 2 میوه مناسبتی است. از طرف دیگر، مصرف مداوم انار می‌تواند باعث کاهش فشار خون در بیماران مبتلا به پرفشاری خون شود و خطر ابتلا به بیماری یا سکته‌های قلبی ناشی از پرفشاری خون را در آنها کاهش دهد. آنتی‌اکسیدان‌های فراوان موجود در این 2 میوه قرمز با خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد هم می‌توانند از بدن در برابر ابتلا به بیماری‌های مختلف، محافظت کنند. گروه دوم از خوراکی‌های مغذی مخصوص شب یلدا، آجیل‌های خامی هستند که با انواع برگه و میوه‌های خشک، مخلوط شده‌اند. این آجیل‌های مخصوص یلدا هم می‌توانند میان‌وعده خوبی برای سایر روزهای سال باشند و علاوه بر تامین املاح مورد نیاز بدنمان، حجم قابل‌توجهی از پروتئین و اسیدهای چرب مرغوب را هم به بدنمان برسانند. البته مغزها و دانه‌های خام، بدون کلسترول و حاوی مقادیر مناسبی از پتاسیم و منیزیم هم هستند و از این رو، مقدار مشخصی از آنها می‌توانند میان‌وعده روزانه تمام گروه‌های سنی باشند.




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام