0
0
        

بنابر اعلام صندوق کودکان سازمان ملل، از هر 7 کودک 1 کودک در جهان هوایی را تنفس می‌کند که 6 بار از استانداردهای جهانی آلوده‌تر است. صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در تازه‌ترین گزارش خود آورده: «حدود ۳۰۰ میلیون کودک در جهان در معرض تنفس هوای بسیار آلوده هستند که ممکن است صدمات جدی فیزیکی یا لطمات شدید مغزی به آنها وارد کند.»
یافته‌های صندوق کودکان سازمان ملل، یک هفته قبل از مذاکرات تغییرات اقلیمی سازمان ملل، که قرار است در مراکش برگزار شود، منتشر شده است.
آنتونی لیک، مدیر اجرایی این سازمان، گفت: «آلودگی هوا یکی از عوامل اصلی مرگ و میر حدود 600 هزار کودک زیر ۵ سال در جهان است و زندگی و آینده میلیون‌ها نفر دیگر را تهدید می‌کند.» وی افزود: «آلودگی هوا فقط به ریه کودکان در حال رشد آسیب نمی‌رساند، بلکه ممکن است به آسیب‌های دائمی مغز آنها هم منجر شود.» صندوق کودکان سازمان ملل در گزارش اخیر خود تعداد کودکانی که در معرض هوای بسیار آلوده هستند را ۳۰۰ میلیون نفر در جهان ذکر کرده و منابع این آلودگی را خودروها، سوخت‌های فسیلی، گرد و غبار و سوزاندن زباله‌ها برشمرده است.
براساس مطالعه صندوق کودکان سازمان ملل، کشورهای منطقه جنوب و شرق آسیا و کشورهای آفریقایی بیشترین تعداد کودکانی را در خود جای داده‌اند که هوای آلوده تنفس می‌کنند.
به گفته یونیسف، آسیب‌پذیرترین کودکان نسبت به بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا، در فقر زندگی می‌کنند و به خدمات مناسب بهداشتی دسترسی کافی ندارند.سازمان ملل برای مبارزه با این روند مرگ و میر، خواستار اقدامات جدی کشورها برای کاهش آلودگی هوا و افزایش دسترسی بیشتر کودکان به خدمات بهداشتی مناسب شده است.
منبع: UNICEF




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام