0
0
        

شما هم می‌توانید با ارسال دستور پخت غذای سنتی شهرتان ما را در صفحه «دستور آشپزی» همراهی کنید. همچنین اگر روش پختی خاص برای یک غذای رایج بلدید و دل‌تان می‌خواهد دیگران را نیز با این روش آشنا کنید، کافی است از طریق صفحه «با خوانندگان» با ما تماس بگیرید و تجربه‌تان را با سایر خوانندگان «سلامت» در میان بگذارید.
طـرز تـهـیـه
برای آماده کردن این غذا باید ابتدا تابه گودی را کمی چرب کنید. تکه‌های سینه‌مرغ را به‌صورت مربعی خرد و با 1 قاشق چایخوری از ادویه مخلوط و نصف قاشق چایخوری از نمک، طعم‌دار کنید. تکه‌های طعم‌دار مرغ را داخل تابه بریزید و هر طرف تکه‌ها را حدود 8 دقیقه حرارت دهید. در حالی که مرغ‌ها پخته می‌شوند، خیار خردشده، ماست، جعفری یا نعناع، آبلیمو، فلفل، نمک و باقیمانده ادویه‌ها را با هم ترکیب کنید. حالا، ابتدا تکه‌های مرغ را داخل نان قرار دهید، سپس سس را روی جوجه‌ها بریزید و در نهایت، تکه‌های کاهو، گوجه‌فرنگی و پیاز خلالی را داخل نان قرار دهید و ساندویچ‌تان را رول کنید. اگر ساندویچ‌های پیچیده را حدود 2 تا 4 ساعت داخل یخچال قرار دهید، طعم و بافت بسیار جذاب‌تری پیدا خواهند کرد.
«دستور آشپزی» این هفته به طرز تهیه غذایی هندی و کمی تند و تیز اختصاص دارد که می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای افرادی باشد که دنبال تنوع غذایی هستند یا می‌خواهند یک لقمه سبک و خوشمزه با خود به محل کارشان ببرند. این غذا با سبزیجات تازه و کمترین حجم از روغن تهیه می‌شود و می‌تواند برای افرادی که رژیم لاغری دارند هم غذای بسیار خوشمزه و مناسبی باشد.
مقدار کالری این غذا
مواد غذایی یادشده در مجموع 1585 کیلوکالری انرژی دارد که در صورت تقسیم کردن آن میان 4 نفر، به هر یک 396 کیلوکالری انرژی خواهد رسید. البته در صورتی که برش‌های نان مصرفی افزایش پیدا کند، به ازای هر 2 برش (به اندازه کف دست)، 80 کیلوکالری به مقدار یادشده اضافه خواهد شد.
همراهان این غذا
این غذا می‌تواند همراه با یک لیوان دوغ نعناعی کم‌نمک مصرف شود. افرادی که کم‌خونی دارند، می‌توانند حدود 50 گرم گوشت چرخ‌کرده به لقمه‌های خود اضافه کنند. آنها که از یبوست رنج می‌برند، می‌توانند سس این ساندویچ را قبل از مصرف، با مقداری روغن زیتون ترکیب کنند. آنها که بیش از اندازه نفخ می‌کنند، می‌توانند مقداری زیره به سس ساندویچ‌شان بیفزایند و درنهایت، آنها که لاغر هستند و قصد دارند کالری مصرفی‌شان را بالا ببرند، می‌توانند 2 گردو در هر ساندویچ خود بگذارند.
ترجمه:ندا احمدلو




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام