0
0
        

«دستور آشپزی» این هفته به طرز تهیه ماهی بخارپز با سس سیر و زنجبیل اختصاص دارد که غذایی محبوب و پرطرفدار در منوی رستوران‌های ‌هاوایی است. این غذای خوش‌عطر و نسبتا کم‌کالری، می‌تواند جزو بهترین گزینه‌های غذایی برای افرادی باشد که قصد کاهش وزن دارند، کلسترول خونشان بالاست یا ترجیح می‌دهند ماهی را با روش‌های سالم‌تری نسبت به سرخ کردن، طبخ و میل کنند. علاوه بر این، طعم و ظاهر خاص این ماهی می‌تواند جاذبه‌ای برای آنهایی باشد که علاقه چندانی به مصرف غذاهای دریایی ندارند.
مقدار کالری این غذا
مجموع مواد غذایی یادشده برای تهیه این غذا، 2140 کیلوکالری انرژی دارند و در صورت تقسیم کردن آن میان 6 نفر، به هر یک تقریبا 355 کیلوکالری انرژی خواهد رسید. البته در صورتی که این غذا با برنج میل شود به ازای هر 5 قاشق غذاخوری سرصاف برنج پخته 80 کیلوکالری به میزان یاد شده اضافه خواهد شد.
همراهان این غذا
این غذا می‌تواند با مقداری نان سبوس‌دار یا برنج قهوه‌ای سرو شود. اگر می‌خواهید این ماهی را با برنج سفید سرو کنید، حتما برنج را به صورت دمی و با روغن کم، طبخ کنید. افرادی که رژیم لاغری دارند هم می‌توانند این ماهی را با یک بشقاب سالاد سبزیجات همراه روغن زیتون، میل کنند. دمنوش نعناع یا زیره هم می‌تواند نوشیدنی مناسبی برای همراه کردن این غذا باشد تا بتواند طبع سرد و مزاج بشقاب غذایی‌تان را تعدیل کند.
طـرز تـهـیـه
برای آماده کردن ماهی باید ابتدا مقداری آب در ظرف گودی بریزید و اجازه بدهید تا آب، جوش بیاید. تکه‌های ماهی‌ را با زنجبیل تازه، طعم‌دار کنید و سپس با توری مخصوص بخارپز در ظرف (بالاتر از سطح آب) بگذارید یا ماهی‌ها را در فویل آلومینیومی بپیچید و حدود 7 دقیقه، آنها را بخارپز کنید. برای آماده کردن سس این غذا نیز باید سیر، پودر زنجبیل و کنجدها را در ظرفی با هم ترکیب کنید. روغن را حرارت دهید و این ترکیب را حدود 1 دقیقه در آن تفت بدهید. سس سویا را اضافه کنید و 1 دقیقه دیگر هم به تفت دادن خود ادامه دهید. به‌جای سس سویا می‌توانید از انواع سرکه، مخصوصا سرکه سیب هم کمک بگیرید. بعد از آماده شدن سس، تکه‌های ماهی‌ را در ظرف مورد نظر خود بچینید و سس را روی آن بریزید. در نهایت هم ماهی را با کنجدهای بوداده و پیازچه‌های خردشده، تزیین کنید.
ترجمه:ندا احمدلو




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام