0
0
        

1. حتما از مواد اولیه تازه برای تهیه سالاد سبزیجات استفاده کنید تا سالاد شما عطر و طعم بهتری داشته باشد.
2. قبل از چاقو زدن سبزیجات، حتما آنها را کاملا خشک کنید تا بافت سالاد و سس شما، شل و آبکی نشود.
3. اگر می‌خواهید سس را قبل از سرو روی سالاد بریزید، حتما یک لایه سالاد و یک لایه سس بریزید تا سس به‌صورت یکنواخت روی تمام قسمت‌های سالاد پخش شود.
4. اگر از کنسرو حبوبات برای تهیه این سالاد کمک می‌گیرید، حتما آب کنسرو را پیش از مخلوط کردن محتویات آن با سالاد، بگیرید.
5. اگر سالاد سبزیجات شما حاوی گوجه‌فرنگی است، بهتر است از گوجه‌های گیلاسی استفاده کنید تا سالادتان بیش از اندازه آب نیندازد.
6. اگر سالادتان حاوی خیار است، از خیارهای بدون تخمه و قلمی استفاده کنید تا حس دهانی بهتری برای مصرف‌کننده ایجاد شود.
7. افزودن مقدار بسیار کمی از سبزیجات خشک یا تازه و معطری مانند ریحان، شاهی، پونه و نعناع به سس سالاد سبزیجات می‌تواند عطر و طعم آن را منحصر به فرد کند.
8. برای تهیه سالاد سبزیجات، سعی کنید سبزی‌هایی را که از نظر بافتی (نرمی و سفتی) به هم نزدیک‌تر هستند انتخاب کنید و کنار هم بچینید.
9. اگر قرار است سبزی‌ها و صیفی‌های سفت‌تری مانند هویج یا کدو به سالاد سبزیجات اضافه شوند، بهتر است قبل از افزودن آنها به سالاد، کمی حرارت‌شان بدهید تا بافت نرم‌تری پیدا کنند.
10. افزودن پودر انواع مغزها و دانه‌های خام به سس سالاد افراد لاغر یا بچه‌های بدغذا، می‌تواند کالری و ارزش تغذیه‌ای سالاد را به مراتب بالاتر ببرد.
مصرف این سالاد پیشنهاد می‌شود به:
اگر جزو افرادی هستید که نمی‌توانید سر میز غذا جلوی خودتان را بگیرید و پرخوری می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم این سالاد را حدود 30 تا 45 دقیقه قبل از صرف غذای اصلی میل کنید. فیبر فراوان موجود در این سالاد، باعث پر شدن معده و ایجاد حس سیری می‌شود، بنابراین، اشتهای شما به خوردن غذای اصلی و احتمالا چرب، با خوردن این سالاد، بسیار کمتر خواهد شد. اگر با خوردن این سالاد نفخ می‌کنید، می‌توانید کمی زیره را هم به سس آن اضافه کنید و پوست لوبیاهای از قبل خیس‌کرده را پیش از پختن با مالش در دستمالی نرم و نخی، بگیرید تا نفخ آنها کمتر شود.
ارزش تغذیه‌ای این سالاد عبارت است از:
هر وعده (حدود 1 لیوان) از این سالاد حاوی 10 گرم چربی (3 گرم چربی اشباع)، 3 گرم فیبر، 12 گرم کربوهیدرات، 5 گرم پروتئین، 54 میکروگرم فولات، 11 میلی‌گرم کلسترول، 3 گرم شکر، 663 واحد بین‌المللی ویتامین A، 28 میلی‌گرم ویتامین C، 93 میلی‌گرم کلسیم، 1 میلی‌گرم آهن، 242 میلی‌گرم سدیم و 247 میلی‌گرم پتاسیم است.




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام