0
0
        

دستور آشپزی این هفته به طرز تهیه سالادی بسیار کم‌کالری اما با ارزش تغذیه‌ای بالا اختصاص دارد. این سالاد، بیشتر به افرادی توصیه می‌شود که می‌خواهند اشتهای خود را کنترل کنند یا آنهایی که دوست دارند شامی سبک اما با ارزش تغذیه‌ای بالا را در برنامه غذایی‌شان داشته باشند. مصرف سالاد سبزیجات و لوبیا چشم‌بلبلی، به‌عنوان میان‌وعده عصر برای افراد لاغر هم مفید است. تنها نکته مهم درباره این سالاد این است که باید با مواد اولیه تازه تهیه و در 1 وعده غذایی مصرف شود؛ یعنی نگه‌داشتن آن بیش از 2 ساعت، آن هم داخل یخچال، توصیه نمی‌شود.
مقدار کالری این سالاد
مجموع مواد غذایی یادشده برای تهیه این سالاد، دارای 1000 کیلوکالری انرژی است و در صورت تقسیم کردن آن میان 6 نفر به هر یک، 166 کیلوکالری انرژی خواهد رسید. البته در صورت افزودن روغن مصرفی در این سالاد به ازای هر قاشق مرباخوری، 45 کیلوکالری به مقادیر یادشده اضافه خواهد شد.
همراهان این سالاد
همراه کردن این سالاد با مقداری اسفناج تازه، تکه‌ای گوشت قرمز بدون چربی یا مقداری گوشت مرغ، می‌تواند ارزش تغذیه‌ای آن را به مراتب بالاتر ببرد و این سالاد را به 1 غذای کامل، حتی برای وعده ناهار تبدیل کند. اگر لاغر هستید، می‌توانید کمی پنیر پارمسان را هم چاشنی سالادتان کنید تا هم تجربه طعم جذاب‌تری داشته باشید و هم کالری سالاد مصرفی‌تان را بالاتر ببرید.
طـرز تـهـیـه
ابتدا روغن زیتون، آبلیمو، ریحان و فلفل را در ظرفی مخلوط کنید تا سس یکنواختی به دست بیاید. حالا، خیار، لوبیا، فلفل دلمه‌ای، پنیر، پیاز و زیتون‌ها را به آرامی مخلوط کنید و سس را روی آنها بریزید. اگر تمامی مواد اولیه را قبل از شروع آماده کردن سالاد در یخچال قرار داده باشید، می‌توانید سالادی خنک و آماده سرو داشته باشید.
فاطمه افروغ




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام