0
0
        

گاهی خسته از محل کار برمی‌گردید و میهمان دارید یا به عروسی یا میهمانی دعوت شده‌اید. در این شرایط چه می‌کنید؟ چطور خستگی یک روز کاری سخت و پراسترس را از چهره از بین می‌برید؟ کرم‌های ضدخستگی عنوانی آشنا در بازار محصولات آرایشی- بهداشتی است. در ادامه، تکنیک‌ها و ماسک‌هایی را به شما آموزش می‌دهیم که می‌تواند تا حد زیادی در رفع خستگی شما موثر باشد.
1. پوستتان را تقویت کنید
مسلما هیچ‌کس از دیدن چهره پژمرده و خسته شما در میهمانی لذت نمی‌برد. برای شاداب کردن چهره‌تان باید به محض بازگشتن از محل کار پوستتان را تقویت کنید. برای این کار بعد از تمیز شستن پوست از بخور کمک بگیرید. اگر این امکان را ندارید، حوله‌ای را با آب گرم مرطوب کنید و چند دقیقه‌ای روی پوست صورتتان بیندازید.
2. آبرسانی فراموش نشود
برای داشتن صورتی شاداب باید به اندازه کافی به پوستتان آب برسانید. حداقل یک بار در روز از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. شب بهترین زمان برای این کار است. صورتتان را بشویید تا از آلودگی‌ها پاک شود و قبل از خواب از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید تا آبرسانی به پوست باعث قوام بهتر آن شود.
3. روی آرایش دوباره آرایش نکنید
یکی از کارهای اشتباهی که خانم‌ها انجام می‌دهند این است که روی همان آرایشی که داشته‌اند دوباره آرایش می‌کنند. اگر می‌خواهید خستگی از روی صورتتان پاک شود، آرایشتان را بشویید و دوباره زیر‌سازی کرده و آرایش کنید. قبل از خواب هم فراموش نکنید آرایش را از روی صورتتان پاک کنید زیرا ترکیبات سمی مواد آرایشی در طول خواب جذب پوست می‌شود.
4. درست آرایش کنید
اگر زیر چشمانتان کبود است، همیشه خسته به نظر می‌رسید. برای از بین بردن این حس از کرم‌های ضدسیاهی دور چشم کمک بگیرید. از این کرم در گوشه‌های پلک و زیر چشم استفاده کنید. حتی می‌توانید آن را روی نواحی‌ای که جوش‌زده یا لک دارد هم بزنید. روی این کرم از کرم پودر استفاده کنید. بهترین رنگ برای کرم پودر، رنگی نزدیک به رنگ پوست خودتان است. کمی به کرم پودرتان رنگ هلویی بیفزایید تا پوستتان شاداب‌تر شود.
5. مراقب اشعه‌های ماورای بنفش خورشید باشید
قبل از خروج از خانه استفاده از کرم ضدآفتاب و عینک آفتابی بزرگ که دور چشمانتان را بپوشاند از یاد نبرید. این کار از بروز خستگی در چهره پیشگیری می‌کند.
6. موهایتان را آراسته کنید
اگر چهره خسته‌ای دارید، حداقل به موهایتان برسید تا ظاهرتان دوچندان خسته به نظر نرسد. مدل موهای پریشان، شما را خسته‌تر نشان می‌دهد. موهایتان را حالت جمع بپیچید. کمی سشوار کشیدن نیز از خستگی چهره می‌کاهد.
7. به تغذیه‌تان برسید
برای اینکه حس خستگی را از چهره پاک کنید فقط به آرایش بسنده نکنید و به تغذیه‌تان هم برسید. کاهش مصرف چربی و مصرف بیشتر ویتامینC می‌تواند مفید باشد. قبل از رفتن به میهمانی یک لیوان آب مرکبات، بروکلی، کیوی یا حتی یک شربت آبلیمو بنوشید.
8.چای یا قهوه بنوشید
این نوشیدنی‌های ضدخستگی صورت را شاداب می‌کنند و انرژی شما را افزایش می‌دهند. کافئین موجود در چای و قهوه ماده ضدخستگی طبیعی است.
9. از عسل کمک بگیرید
اگر معمولا شب‌ها چهره‌ خسته‌ای دارید، 2 تا 3 بار در هفته روی پوستتان عسل بزنید و نیم ساعت به آن فرصت دهید تا اثر کند. بعد صورتتان را با آب ملایم بشویید.
10. استرس‌تان را کم کنید
احساسات درونی بر ظاهر هم تاثیرگذارند. یک روز کاری سخت و پراسترس باعث ترشح بیشتر کورتیزول می‌شود که تخریب‌کننده کلاژن است و از ترشح ملاتونین که آنتی‌اکسیدانی قوی و ترمیم‌کننده سلولی است، پیشگیری می‌کند. تاثیرات مخرب استرس بر پوست در 45 سالگی بیش از 25 سالگی است. پس مراقب باشید.
11. به رنگ سایه چشم دقت کنید
برای اینکه صورتتان شاداب‌تر به نظر برسد باید از سایه چشم روشن استفاده کنید. رنگ‌های تیره شما را خسته‌تر نشان می‌دهند. رنگ‌های طلایی، برنز، نارنجی، بنفش و حتی قهوه‌ای روشن مناسب‌تر است. آرایش اسموکی یا سایه چشم بنفش تیره یا آبی چهره را خسته نشان می‌دهد.
12. کمی استراحت کنید
کافی است یک شب خوب نخوابید تا فردای آن روز خسته و کسل به نظر برسید. اگر می‌خواهید صورت درخشان و شادابی داشته باشید، سعی کنید شب قبل از میهمانی 8-7 ساعت بخوابید و اگر فرصت دارید قبل از رفتن به میهمانی کمی دراز بکشید و آرام شوید.
منبع: Top Sante
ترجمه: سمیه مقصودعلی




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام