0
0
        

هر نوع ماهی‌ای را نمی‌توان برای کباب‌کردن استفاده کرد. این ماهی باید به‌صورت فیله‌شده و از نوع بدون استخوان باشد. در میان انواع ماهی‌ها، ماهی اوزون برون، حلواسیاه، ‌هامور و جت جزو بهترین‌ها برای کباب کردن هستند اما نکته‌هایی را برای تهیه‌شان باید در نظر گرفت که به ترتیب عبارتند از:
1. ماهی را در مایه به میزانی که گفته شده است، یعنی 25 دقیقه، بخوابانید زیرا بیش از این مقدار گوشت ماهی در اثر تماس با آب نارنج له می‌شود و انسجام خود را از دست خواهد داد.
2. ماهی‌ای که برای کباب‌کردن استفاده می‌کنید، بهتر است تازه باشد. البته ماهی فریز شده را نیز می‌توانید کباب کنید اما برای آنکه گوشت ماهی تازگی خود را حفظ کند، باید به دقت آن را یخ‌زدایی کنید.
3. برای یخ‌زدایی ماهی باید تکه‌های فریز شده ماهی را در کاسه مخلوط شده با آب و تکه‌های یخ قرار دهید تا از حالت انجماد خارج شوند. به این ترتیب ماهی بعد از پخت، خرد وله نمی‌شود.
4. برای تهیه ماهی و کاهش هزینه‌های مصرفی می‌توانید ماهی قزل آلا را نیز به این روش طعم‌دار کنید. تیغ وسط ماهی را خارج کنید و آن را در میان توری فلزی قرار دهید و کباب کنید.
5. برای آنکه تکه‌های ماهی نرم و آب‌دار باقی بمانند، بهتر است هر چند وقت یکبار مایه‌ای را که برای طعم‌دار کردن ماهی استفاده می‌کنید، با قلمو روی سیخ‌های ماهی بکشید و آنها را بچرخانید.
6. اگر ماهی را در فر کباب می‌کنید، سیخ‌ها را روی شعله فر با فاصله قرار دهید. یادتان باشد که سیخ‌ها روی سینی فر چیده نشوند بلکه در فضای فر قرار گیرند زیرا در غیر این صورت تکه‌های ماهی آب می‌اندازند و طعم نامناسبی پیدا می‌کنند.
7. در کنار برش‌های ماهی کباب شده‌ می‌توانید مقداری سیب‌زمینی نگینی سرخ‌شده با نخود فرنگی پخته و طعم‌دار شده با کره قرار دهید.
اگر اضافه وزن دارید
بهتر است این غذا را با سبزی‌هایی مانند قارچ، کدو سبز و کمی هم هویج بخارپز شده میل کنید. نوشیدنی‌تان نیز می‌تواند یک لیوان شربت آبلیموی تازه و کم شکر باشد.
اگر یبوست دارید
سیر بیشتری را در تهیه این غذا استفاده کنید و آن را با حداقل نمک بپزید. برای طعم‌دار کردن غذا نیز از آب نارنج یا آبلیمو استفاده کنید. همراه ماهی نیز 2 تا 3 برش نان سبوس‌دار میل کنید.
اگر لاغر هستید
بهتر است روی برش‌های ماهی‌ یک قاشق مرباخوری روغن زیتون بریزید. ماهی‌ را با سیب‌زمینی سرخ شده میل کنید و به عنوان نوشیدنی، آبمیوه تازه‌ای مانند آب انگور بخورید. به این ترتیب میزان کالری دریافتی‌تان در واحد حجم افزایش خواهد یافت.




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام