0
0
        

شما هم می‌توانید با ارسال دستور پخت غذای سنتی شهرتان ما را در صفحه «دستور آشپزی» همراهی کنید. همچنین اگر روش پختی خاص برای یک غذای رایج بلدید و دل‌تان می‌خواهد دیگران را نیز با این روش آشنا کنید، کافی است از طریق صفحه «با خوانندگان» با ما تماس بگیرید و تجربه‌تان را با سایر خوانندگان «سلامت» در میان بگذارید.
ماهی از موادغذایی پروتئینی است که سازمان جهانی بهداشت توصیه کرده هفته‌ای 2بار مصرف شود. البته میزان مصرف ماهی در میان ایرانی‌ها پایین است و اغلب نیز آن را به‌صورت سرخ شده طبخ می‌کنند در حالی که روش تنوری و کباب کردن به‌دلیل روغن کمی که نیاز دارد، بیشتر توصیه می‌شود. البته هر ماهی را نمی‌توان به این روش‌ها تهیه کرد. از این‌رو، در این شماره به روشی برای تهیه کباب ماهی اشاره می‌کنیم تا ماهی یکی از اجزای ثابت سبد غذایی هفتگی‌تان شود.
مقدار کالری
مواد اولیه این غذا در مجموع 1735 کیلوکالری انرژی دارند که در صورت تقسیم آن میان 4 نفر به هر یک از آنها حدود 434 کیلوکالری انرژی خواهد رسید. البته در صورت خوردن ماهی با برنج به ازای هر 5 قاشق غذاخوری سرصاف برنج پخته، 80 کیلوکالری به مقدار این انرژی اضافه خواهدشد.
همراه این غذا
می‌توانید ماهی‌ را با برنج کته و طعم‌دار شده با سبزی‌های برگ سبز تیره میل کنید. نان نیز می‌تواند همراه غذای مناسبی برای کباب ماهی باشد. البته بهتر است نوع سبوس‌دار آن را انتخاب کنید.
طـرز تـهـیـه
گوشت ماهی را به ابعاد یکسان تقسیم کنید. در کاسه‌ای بزرگ گوجه‌فرنگی رنده شده را با آب نارنج، سیر تازه رنده شده و ادویه‌ها مخلوط کنید. فلفل دلمه‌ای را نیز در این مخلوط رنده و با هم خوب مخلوط کنید. آنگاه 25 دقیقه برش‌های ماهی را در آن قرار دهید تا طعم‌دار شوند. حالا برش‌های ماهی را به سیخ بکشید و روی باربیکیو یا شعله گاز کباب کنید.
ساقی اخوان




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام