0
0
        

شرایط ایده‌آل این است که خانم‌ها اصلا در طول روز آرایش نکنند و این کار را به موقعیت‌های خاص اختصاص دهند. متاسفانه بسیاری از خانم‌ها حتی بعد از اینکه از محل کارشان به خانه برمی‌گردند نیز آرایششان را پاک نمی‌کنند و حتی گاهی با آرایش می‌خوابند. این کار به شدت به پوست آسیب می‌زند. بهتر است در تمام موقعیت‌هایی که خانم‌ها در خانه هستند، به پوستشان اجازه تنفس بدهند. مواد آرایشی هر چقدر هم طبیعی و خوب باشند، وقتی طولانی روی پوست می‌مانند باعث آسیب پوستی می‌شوند. البته استفاده از ضدآفتاب، نرم‌کننده‌ها یا مرطوب‌کننده‌ها به صورت روزانه لازم است و منظور استفاده نکردن از محصولات آرایشی مانند کرم‌پودر و پنکیک یا سایه و خط چشم و ریمل است.
آرایش روزانه در درجه اول باعث پیری پوست می‌شود. اگر خانمی عادت به آرایش دارد یا به دلیل مشکلات پوستی مثل جوش مجبور است از کرم‌پودر استفاده کند، بهترین توصیه استفاده از کرم‌پودرهای درمانی است تا حداقل همزمان پوست نیز بهتر شود. هنگام خرید لوازم آرایش حتما با متخصص پوست مشورت کنید تا بهترین نوع مواد آرایشی سازگار با پوستتان را به شما معرفی کند. خانم‌هایی که اهل آرایش‌اند، بهتر است از محصولات طبیعی استفاده کنند. برخی محصولات آرایشی یا عطرهایی که دستفروشان می‌فروشند، تقلبی است و حساسیت به آنها می‌تواند پوست را تیره کند یا باعث بروز لک شود که درمان آن دشوار است. اگر به آرایش مجدد نیاز دارید باید آرایش قبلی را با دستمال مرطوب پاک و از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید، بعد مجددا آرایش کنید. قبل از خواب نیز باید آرایش را کامل شست و از کرم شب یا مرطوب‌کننده و کرم دور چشم استفاده کرد. به افرادی که می‌خواهند صورت شاداب‌تری داشته باشند، توصیه می‌کنم از کرم‌های حاوی ویتامین Cاستفاده کنند. گاهی احساس خستگی صورت به دلیل سیاهی زیر چشم است. برای درمان آن نیز می‌توان از کرم‌های دور چشم، لیزر یا PRP استفاده کرد.
خاویار مملو از پروتئین، ویتامین A و C، مواد معدنی و آمینواسیدهاست و ساختار سلولی مشابه پوست انسان دارد. به همین دلیل گفته می‌شود کرم خاویار و ماسک خاویار می‌تواند روی پوست تاثیر مثبتی بگذارد. عصاره خاویار منبع نوکلئیک اسیدهایی است که در احیای سلول‌های پوستی موثرند. همچنین نقش مهمی در تنظیم رطوبت پوست دارد و افرادی که از آن استفاده می‌کنند شاهد کاهش چین و چروک پوست خود هستند اما تاثیر
کرم خاویار در کاهش چین و چروک و جلوگیری از پیری پوست در دنیا به صورت کلینیکال و آزمایشگاهی به اثبات نرسیده و اثر این کرم با کرم‌های موثری مثل رتینوئیک اسیدها مقایسه نشده است.
دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده
متخصص پوست و رئیس انجمن متخصصان پوست ایران




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام