0
0
        

معمولا قبل و بعد از عادت‌ماهانه بدن مستعد ابتلا به قارچ می‏شود. اتفاقی هم که برای این خانم افتاده تقریبا یک هفته قبل از عادت ماهیانه‌‌شان بوده است. یعنی این خانم به قارچ مبتلا شده و براساس علائمی که داشته‌اند کار خوددرمانی را شروع کرده‌اند. متاسفانه درمان‌هایی که انجام داده‌اند برایشان موثر نبوده است.
توصیه ما در مسائل زنان و زایمان همیشه به خانم‏ها این بوده که به محض بروز مشکل به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید و از گوش دادن به توصیه دوستان یا درمان‌هایی که در اینترنت گذاشته شده بپرهیزید زیرا علامت بیماری‌ها در افراد مختلف با توجه به شرایط گوناگونی که هر فرد به تنهایی دارد با هم تفاوت می‌کند، بنابراین هرگز نمی‌توان یک دارو را به‌طور مشترک برای همه تجویز کرد یا توصیه مشترکی به بیماران داشت. تجویز دارو و ارائه راهکار درمانی نیازمند بررسی و معاینه پزشک و در صورت نیاز آزمایش یا سایر راه‌های تشخیصی است. بسیاری از خانم‌ها به‌خصوص دخترخانم‌ها از اینکه به پزشک متخصص زنان مراجعه و مشکلشان را مطرح کنند خجالت می‌کشند. واقعیت این است که برای متخصصان زنان یا کسانی که در این حیطه کار می‌کنند اعضای بدن همگی مثل هم هستند بنابراین برای ما معاینه دستگاه تناسلی با معاینه سایر قسمت‌های بدن تفاوتی ندارد بنابراین از مراجعه به پزشک متخصص زنان برای معاینه خجالت نکشید. قطعا این کار خیلی بهتر از این است که با کارهای غیرعلمی سلامتتان را به خطر بیندازید.
بسیاری از خانم‌ها بر این باورند که اگر ناحیه تناسلی خود را با شوینده‌های مختلف شستشو بدهند عوامل میکروبی را از بین می‌برند و احتمال آلودگی را کاهش می‌دهند، در حالی که این کار بسیار نادرست است و نتیجه برعکس می‌دهد. زیرا مواد شوینده، هم می‌توانند حساسیت ایجاد کنند و هم میکروب‌هایی را که به‌طور طبیعی در آن ناحیه زندگی می‏کنند و مدافع واژن هستند از بین ببرند. در نتیجه سایر عوامل بیماری‌زا فرصت رشد و تکثیر پیدا می‌کنند و بدتر باعث عفونت می‌شوند، بنابراین خود را با مواد شوینده نشویید، در بتادین، جوش‏شیرین و سایر مواد ننشینید وpH منطقه را به هم نریزید.
دکتر مریم کاشانیان
عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام