چندی پیش، یکی از متمولترین مردان برزیل از طریق فیسبوک و برنامههای تلویزیونی اعلام کرد که خودروی بنتلی نیممیلیوندلاری خود را که به تازگی خریداری کرد، دفن خواهد کرد! آقای چیکوینو سکارپا در این مورد گفته بود که بعد از آنکه مستندی در مورد فرعونها در مصر باستان دیده، میخواهد به تقلید از آنها ارزشمندترین دارایی خود را دفن کند تا در زندگی بعد از مرگ بتواند از آن استفاده کند!
در مدت یک هفته تا زمانی که برای تدفین خودرو اعلام شده بود، نظرات منفی بسیاری برای وی ارسال شد، بسیاری این کار را احمقانه خواندند و معتقد بودند که حداقل با بخشیدن خودرو، او میتواند بیشتر به زندگی بعدی خود کمک کند! او صدها خبرنگار و عکاس را به خانهاش در شهر سائوپائولو دعوت کرده بود تا شاهد مراسم تدفین باشند. ابتدا خودرو به داخل گودال برده شد و آقای اسکارپا بر سر مزار خودروی خود ایستاده بود اما قبل از اینکه اولین تله خاک روی خودرو ریخته شود، وی دستور توقف را داد: «من دیوانه نیستم! البته که خودروی خود را دفن نخواهم کرد!» بعد از این همه سر و صدا و تبلیغ برای همه جالب بود که چه اتفاقی افتاده .در نهایت آقای اسکارپا پرده از این راز برداشت و به خبرنگاران حاضر گفت که درواقع این کار را به مناسبت هفته اهدای عضو در برزیل انجام داده است تا توجه و آگاهی مردم را نسبت به این مساله افزایش دهد. در ادامه مشخص شد پشت این کار، ABTO سازمان انتقال عضو در برزیل قرار دارد که کمپین جدید خود را با شعار «دفن کردن چیزی باارزشتر از بنتلی احمقانه است» راهاندازی کرده است. آقای اسکارپا ادامه داد: «بسیاری به دلیل اینکه میخواستم خودروی خود را دفن کنم، در موردم بد قضاوتِ کردند، اما اکثر مردم چیزی بسیار با ارزشتر از خودروی من را دفن میکنند. آنها قلبها، کلیهها، جگرها، ششها و چشمها را به خاک میسپارند. در حالی بسیاری از مردم نیازمند اهدای عضو هستند. دفن شدن با ارگانهای سالمی که میتوانند جان بسیاری را نجات دهند، بزرگترین خسران این جهان است. ارزش بنتلی من حتی نزدیک به آن نیست. هیچ ثروتی هر چقدر هم زیاد، ارزشمندتر از یک ارگان نیست زیرا هیچ چیز ارزشمندتر از زندگی نیست.» این کمپین به دلیل استفاده از فردی خاص مانند آقای اسکارپا به دلیل ثروت زیاد وسابقه کارهای عجیبش باورپذیری زیادی برای عامه مردم داشت. درواقع هیچگاه احساس مردم نسبت به دفن قلبی سالم برانگیخته نمیشد اما با این کمپین در برخورد با یک خودرو این نکته به شکلی بسیار تاثیرگذار به افراد منتقل شد. موجی که این کار برای اهدای اعضا در برزیل بهراه انداخت بیسابقه بوده است. این کار آقای اسکارپا فقط در شبکههای اجتماعی بر بیش از 172میلیون نفر تاثیرگذار بوده و پستهای مربوط به اهدای عضو پس از آن 743 درصد بیشتر از پست مربوط به دفنشدن بنتلی به اشتراک گذاشته شدند و اهدای اعضا در برزیل در مدت یک ماه، 31/5 درصد افزایش یافت.