0
0
        

     تتسورو آیکاوا، رئیس میتسوبیشی و 2 مسوول دیگر چندی پیش در کنفرانس خبری از خطاهای انجام‌شده عذرخواهی کردند. مقامات ژاپن در پی افشای دستکاری در اطلاعات مربوط به میانگین مصرف سوخت به‌وسیله شرکت خودروسازی میتسوبیشی موتورز، به دفتر مرکزی این شرکت در شهر اوکازاکی یورش بردند و آن را مورد تجسس قرار دادند.مسوولان این شرکت در یک کنفرانس خبری ضمن عذرخواهی اذعان کردند بعضی از کارمندان در اطلاعات بهره‌وری سوخت بیش از ۶۰۰ هزار خودرو عمدا دستکاری کرده‌اند.به این ترتیب آزمایش‌های موتور به نحوی انجام شده که مصرف سوخت این خودروها کمتر از واقعیت نشان داده می‌شود.یوشی‌هیده سوگا، سخنگوی دولت ژاپن گفت: «این موضوع بسیار جدی است و میتسوبیشی موتورز تا ۲۷ آوریل (۸ اردیبهشت) فرصت دارد گزارشی کامل درباره آزمایش‌های انجام شده و میزان دستکاری در اطلاعات ارائه دهند.»


     او ادامه داد: «براساس اطلاعاتی که در جریان یورش به دست ما رسید و گزارشی که شرکت میتسوبیشی تهیه کرده، می‌خواهیم هرچه زودتر میزان خطای انجام‌شده را روشن کنیم. ما به این موضوع رسیدگی و از امنیت این خودروها اطمینان حاصل می‌کنیم.»


     طبق گزارش رویترز، سهام شرکت میتسوبیشی راکد مانده و در صورتی که به همین منوال پیش رود، سهام این شرکت به میزان دوسوم کاهش خواهد یافت.


     دفاتری که مورد یورش قرار گرفته‌، دومین مجتمع صنعتی بزرگ میتسوبیشی در ژاپن است که علاوه بر تولید خودرو مرکز پژوهش نیز هست. آکیرا کیشی‌موتو، تحلیلگر صنعت خودرو در جی پی مورگان به رویترز گفته: «طبق برآوردها این دستکاری برای میتسوبیشی ممکن است ۴۵۰ میلیون دلار (۵۰ میلیارد ین) هزینه داشته باشد. این هزینه شامل پرداخت به مشتریان، جایگزینی قطعات و پرداخت جریمه به شرکت خودروسازی نیسان است.»


     این دستکاری در 2 مدل خودرو، ۱۵۷ هزار دستگاه تولیدی خود میتسوبیشی و ۴۶۸ هزار تولیدی شرکت نیسان انجام شده است.


     همه آنها مدل مینی هستند که در ژاپن بسیار محبوب‌اند اما در بازارهای دیگر موفقیت چندانی نداشته‌اند.


     کیشی‌موتو می‌گوید: «این رسوایی در فروش خودروهای تولیدی این شرکت در سراسر جهان تاثیر ثانویه دارد.»

منبع: BBC




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام