0
0
        

یک گروه داروهای ضدسوزش معده با خطر بالاتر عفونت با ویروس کرونا مربوط شده‌اند. به گزارش رویترزی این گروه داروهای ضدسوزش معده به نام «مهارکننده‌های پمپ پروتون» (PPI) شامل داروهای پرمصرفی مانند اومپرازول، لانسوپرازول، پانتوپرازول و اسومپرازول می‌شوند که مانع تولید بیش از حد اسید به‌وسیله معده می‌شوند.
پژوهشگران آمریکایی در مرکز پزشکی سدراس- سینایی در لس‌آنجلس بیش از ۵۳۰۰۰ نفر از جمله ۴۰۰۰ فردی که آزمایش ویروس کرونایشان مثبت شده بود، وارد این بررسی کرده بودند. افرادی که سابقه مصرف یک‌بار در روز این داروها را داشتند، 2 برابر بیشتر د رمعرض خطر عفونت با ویروس کرونا قرار گرفته بودند و در افرادی که 2‌بار در روز از این قرص‌ها مصرف می‌کردند، خطر عفونت با ویروس کرونا 3 برابر افرادی بود که این داروها را مصرف نمی‌کردند.
نتایج این بررسی در مجله گاستروانترولوژی آمریکا منتشر شده است. در این تحقیق بیمارانی که نوع دیگری از داروهای ضداسید معده به نام آنتاگونیست‌های گیرنده هیستامین-۲» (مانند رانیتیدین)را مصرف می‌کردند، در معرض خطر بیشتر عفونت با ویروس کرونا نبودند. البته این بررسی فقط یک همبستگی را نشان می‌دهد و ثابت نمی‌کند داروهای PPI علت افزایش خطر عفونت با ویروس کرونا بوده‌اند. این دانشمندان می‌گویند لازم است بررسی‌های بیشتری درباره این ارتباط میان این گروه داروهای ضداسید معده و کووید-۱۹ انجام شود.




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام