0
0
        

پژوهشگران انگلیسی می‌گویند تجویز داروی ارزان و ژنریک دگزامتازون می‌تواند خطر مرگ افراد دچار بیماری وخیم کرونا را کاهش دهد.
به گزارش بی‌بی‌سی، این بررسی نشان داد تجویز دوزهای پایین دگزامتازون به بیماران کرونای بستری‌شده که به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند، خطر مرگ را یک‌سوم کاهش می‌دهد.
تجویز دگزامتازون در بیماران بستری که اکسیژن‌درمانی می‌شدند، نیز خطر مرگ را تا یک‌پنجم کاهش داد.
پژوهشگران دانشگاه آکسفورد که این بررسی را انجام داده‌اند، می‌گویند این نتایج پیشرفت‌ عمده‌ای در درمان بیماری کروناست.
به گفته این دانشمندان، اگر بیماران کرونا در بریتانیا از ابتدای شیوع با دگزامتازون درمان شده بودند، جان بیش از 5هزار نفر نجات پیدا کرده بود.
یک نفر از هر 20 نفر بیمار کرونا به علت شدت علائم نیاز به بستری در بیمارستان پیدا می‌کنند. در برخی از بیماران بستری بیماری به وخامت می‌گراید و نیاز به اکسیژن‌درمانی یا اتصال به دستگاه تنفس مصنوعی پیدا می‌شود. به گفته این پژوهشگران، به نظر می‌رسد دگزامتاوزن می‌تواند به این گروه بیماران پرخطر کمک کند.
دگزامتازون برای کاهش التهاب در بسیاری بیماری‌های دیگر هم به کار می‌رود. این دارو احتمالا به جلوگیری از پاسخ ایمنی شدید در بیماران کرونا که به بدن آسیب می‌زند، کمک می‌کند.
در حال حاضر هیچ داروی تاییدشده‌ای برای عفونت کرونا وجود ندارد و شمار مرگ‌های ناشی از آن در جهان به بیش از ۴۳۱ هزار مورد رسیده است.




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام